Najnovije vesti

SOK OD NAUČNIH ČINJENICA – dokaz ženskog preduzetništva u službi zdravlja
Foto: Promo

SOK OD NAUČNIH ČINJENICA – dokaz ženskog preduzetništva u službi zdravlja

Društvo

U želji da rezultate svojih istraživanja pretvori u koristan proizvod, Dr Marija Lesjak, između ostalog, razvija hranu na bazi voća i povrća koja pomaže pri rešavanju problema smanjene količine gvožđa u krvi.

„Uglavnom se rezultati naučnih istraživanja objavljuju u stručnim časopisima i potrebno je mnogo vremena da se oni iskoriste u razvijanju nekog proizvoda“, konstatuje Dr Marija Lesjak, vanredni profesor na Prirodno-matematičkom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu. Upravo to je, svojim delovanjem, poželela da promeni. „Bilo mi je veoma krivo da niko ne iskoristi moja naučna saznanja za razvoj nečega što može da pomogne ljudima oko mene“, tvrdi.

Tako je, zajedno sa svojim koleginicama, osnovala startap kompaniju HerbElixa. „Proizvodimo dijetetske suplemente na bazi lekovitog bilja. Naš fokus su preparati od etarskih ulja, koji mogu da pomognu u tretmanu raznih stanja i bolesti. Tu je, između ostalog, dijetetski preparat HerbELICO, koji je efikasan u suzbijanju infekcije helikobakterijom u želucu“, govori.

Iz ovoga, rodio se još jedan startap, FeJuice, čija je ideja da realizuje hranu i sokove na bazi voća i povrća, koji može da reši anemiju nastalu kao posledicu smenjene količine gvožđa u krvi.

Dalo bi se zaključiti kako je Marija, sa dva uspešna startap projekta, prava osoba za razgovor na temu o preduzetništvu. Iz njenog ugla, biti inovator i preduzetnik, najpre je pitanje čvrste odluke. „Nakon toga, počinje razvoj prototipa koji treba da probaju ciljni kupci. Iz razgovora sa njima, saznaju se mnoge stvari na osnovu kojih se prototip modifikuje. Posle toga kreće nabavka sirovina i proizvodnja. Onda, naravno, sledi prodaja i marketing. Tokom celog tog procesa aktivno se radi na usvajanju novih znanja i veština, kao i na traženju izvora finansija“, objašnjava svoje startap delovanje. Podrška i razumevanje porodice se podrazumeva.

Koraci koji slede, kada je reč o Mariji, njenom timu i proizvodima koje imaju na umu, biće širenje na inostrana tržišta.

Kampanja „Znam da mogu“ sprovodi se u okviru Programa podrške razvoju i promociji ženskog inovacionog preduzetništva pokrenutog od strane Kabineta ministra zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj. Kampanja za cilj ima promociju ovog i sličnih uspeha srpskih preduzetnica, ali i ohrabrivanje žena da pokrenu sopstveni biznis i ostvare svoje preduzetničke zamisli.

Promo tekst

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...