KAKO SE DIGITALIZUJU NAFTAŠI: Virtuelna naftna polja i mobilne aplikacije
Foto: Promo

KAKO SE DIGITALIZUJU NAFTAŠI: Virtuelna naftna polja i mobilne aplikacije

Društvo -

Virtuelne bušotine, digitalna laboratorija, prediktivne mašine koje prepoznaju kvar i pre nego što se desi….samo su neke od savremenih tehnologija koje moderne naftne kompanije koriste kako bi na što efikasniji način unapredilie svoje poslovanje.

Iako naftnu industriju mnogi doživljavaju kao konzervativnu i ne preterano sklonu brzim promenama, ovakve tehnologije nam pokazuju da naftni sektor itekako digitalizuje svoje poslovanje.

Nova realnost u poslovanju

U našoj najvećoj naftnoj kompaniji, NIS-u, navode da proces digitalizacije realizuju već nekoliko godina i da digitalni portfolio kompanije ima oko 110 projekata. Oni se tiču svih oblasti biznisa, od istraživanja i proizvodnje nafte i gasa, do upravljanja ljudskim resursima. NIS ima formiranu i digitalnu laboratoriju u kojoj se zaposleni bave razvojem digitalnih projekata u naftnoj industriji. Digitalizacija bušotina omogućava da se u realnom vremenu prate svi parametri: kako rade bušotine, koliko proizvode, koliko je procenata nafte u fluidima, pritisak, temperatura, količina vode, rad kompresora, pumpi, potrošnja struje.

Upotreba savremenih tehnologija ogleda se i u automatizaciji procesa u preradi nafte, pa je tako u Rafineriji nafte Pančevo sproveden projekat prediktivnog otkrivanja kvarova putem kog kompjuteri na osnovu velikog broja podataka predupređuju neplanski zastoj postrojenja.

NIS
foto: Promo

Savremenim tehnologijama do kranjeg korisnika

Očigledno jе da krajnji potrošač ovakve novine u poslovanju ne vidi direktno, kao na primer kod trgovinskih lanaca koji uz par klikova isporučuju namirnice bez odlaska u prodavnicu, ali to ne znači da naftni sektor ne radi na digitalizaciji svog poslovanja. Naprotiv, digitalizacija poslovanja naftnih kompanija, ne samo da olakšava neke svakodnevne aktivnosti za potrošače na benzinskim stanicama, već svojom transformacijom daje značajan doprinos u širem kontekstu – ekologiji, bezbednosti i povećanju energetske efikasnosti.

Tome u prilog ide i činjenica da je prošle godine NIS lansirao mobilnu aplikaciju Drive.Go, koja služi za plaćanje goriva praktično iz automobila, bez odlaska na platno mesto. Putem ove aplikacije do kraja 2020. godine prodato je više od milion litara goriva, što znači da su potrošači sa zadovoljstvom prihvatili ovu inovaciju. Ovakav poduhvat je posebno značajan u doba pandemije, kada se pojačano vodi računa o zdravlju, epidemiološkim merama i ograničenom broju ljudi u maloprodajnom objektu, dok sa druge strane - kupci štede vreme i ne čekaju u redu – kažu u NIS-u.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track