Uskoro novi pravilnik o ispravnosti vozila
Foto: Kurir

Agencija za bezbednost saobraćaja

Uskoro novi pravilnik o ispravnosti vozila

Društvo -
Vrlo brzo će početi primena pravilnika o ispitivanju vozila, jer je do sad dosta neuređeno pitanje ispitivanja vozila i izdavanja atesta, naveo je Stojadin Jovanović

BEOGRAD - Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović najavio je da će uskoro početi primena novog pravilnika o ispitivanju ispravnosti vozila.To će, kako je naveo, uvesti red u tu oblast i doprineti povećanju bezbednosti u saobraćaju."Vrlo brzo će početi primena pravilnika o ispitivanju vozila, jer je do sad dosta neuređeno pitanje ispitivanja vozila i izdavanja atesta. U taj segment ćemo uvesti red", rekao je Jovanović govoreći o planovima u ovoj godini.Agencija za bezbednost saobraćaja planira da ove godine počne i izdavanje licenci profesionalnim vozačima. Licenciranje će početi u drugoj polovini godine."Skoro da smo završili priču i o implementaciji tahografa, pre svega izradom memorijskih kartica za digitalne tahografe koje radimo već godinu dana. Završili smo priču sa proverom znanja tehničara koji rade u radionicama za servisiranje tahografa. U toku je postupak ovlašćivanja radionica koje se time bave", rekao je Jovanović.On je ocenio da Srbija po bezbednosti u saobraćaju i dalje zaostaje za najbezbednijim zemljama u Evropi i svetu napomenuvši da je u toku izrada Nacionalne strategije za bezbednost saobraćaja, koja sadrži niz mera za poboljšanje stanja u toj oblasti."Što više saobraćajnica bude pokriveno sistemom video nadzora biće bezbednije. Dobar primer je žuta traka na Brankovom mostu u Beogradu. U toku je izrada Nacionalne strategije za povećanje bezbednosti u saobraćaju do 2020. godine. Ta strategija sa nacionalnim planom sadrži niz detalja i mera za povećanje bezbednosti", rekao je on.Jovanović smatra da se protiv bahatih vozača koji ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju mora boriti uporednom primenom preventivnih mera i efikasnim kažnjavanjem.Upitan o izradi novog zakona o bezbednosti saobraćaja, Jovanović, koji je član radne grupe za izradu zakona, rekao je da očekuje da nacrt bude gotov za mesec do dva i da će potom početi javna rasprava.Na pitanje o najavi da će u novom zakonu biti precizirani slučajevi u kojima su putari odgovorni za saobraćajnu nesreću, rekao je da je to jedno od pitanja koje radna grupa razmatra."Mislim da je značajno odrediti odgovornost svih subjekata, uključujući putara", rekao je Jovanović, koji nije želeo još da govori o pojedinačnim odrebama novog zakona o bezbednosti saobraćaja u izradi.Govoreći o radu Agencije za bezbednost saobraćaja u proteklih godinu dana, rekao je da je broj poginulih u saobraćajnim nesrećama smanjen za 68 u poređenju sa 2011. godinom, kao i da je smanjen broj povređenih za više od hiljadu.U Srbiji je 2011. u saobraćajnim nesrećama poginulo 728 ljudi."Bez obzira što su to značajni podaci mi još nismo zadovoljni, jer još zaostajemo u poređenju sa najbezbednijim državama Evrope i sveta", rekao je Jovanović i dodao da je prošle godine Agencija pokretala medijske kampanje radi povećanja bezbednosti dece u saobraćaju, kao motociklista, traktorista i pešaka."Ono što je značajno i na čemu smo mi fokusirali naše aktivnosti kada su kampanje u pitanju jeste pre svega zaštita dece, povećanje bezbednosti vozača traktora pošto je to bila ugrožena kategorija učesnika u saobraćaju, zatim motociklista i pešaka", rekao je Jovanović.Kada su u pitanju deca imali smo značajne kampanje koje smo realizovali na osnovu analize rizika stradanja dece u saobraćaju po opštinama. Obilazili smo škole počevši od najugroženijih opština i edukovali decu. Za jednu trećinu je smanjen broj poginule i povređene dece (u poređenju sa 2011. godinom)", rekao je on.Jovanović je ukazao i da je prošle godine povećan broj biciklista koji stradaju u saobraćaju zbog čega će Agencija za bezbednost saobraćaja početi medijsku kampanju kako bi se povećala bezbednost na putevima vozača bicikala.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track