U PR-u ne važi da od viška ne boli glava
Foto: Pr

Primenjeni odnosi s javnošću

U PR-u ne važi da od viška ne boli glava

Edukacija -
Svaki dobar PR menadžer trebalo bi da nauči zlatno pravilo profesije koje glasi: „Ne dosađujte“

Dostignuća PR-a su se merila brojem objava ili utisaka – ali tako je bilo nekad. Čak i danas neki misle da je suština u tome: što više – to bolje. No, to je bio dogovor na koji su PR menadžeri pristali u saradnji sa klijentima, jer nisu znali da procene šta se odnosima s javnošću sve može postići. Filozofija „što više“ ne samo da nije dobro osmišljena PR strategija, već je i razlog za to zašto se gube vredni klijenti. Vlasnici firmi hoće da vide rezultate i da osete da njihova preduzeća napreduju. PR bez rezultata je bacanje novca. Naročito kada se uzme u obzir to da je jedna od razlika između marketinga i odnosa s javnošću upravo u činjenici da novac nije preduslov za dobar PR.Ovo su neke od stvari koje bi trebalo da znate da biste dobili rezultate koje klijenti očekuju.Ne šaljite mejlove na milione adresaKada imate važnu vest ili objavu, ne šaljite je na 40 ili više različitih adresa odjednom. Kada vide dugačku listu adresa, primaoci će pomisliti da je reč o nekoj reklami ili o standardnoj promociji. Kada su kompanije počele lično da se obraćaju ljudima, počele su da postižu mnogo veće uspehe..Tako su uradili hoteli, personalizacijom svojih gostiju (kartice sa njihovim imenima na krevetu, poruke za dobrodošlicu na TV ekranima itd). Sličan efekat postigle su i avio-kompanije sa personalizovanim uslugama za biznis-klasu. Svi oni su, zapravo, samo otkrili odličan način kako da pristupe određenim aspektima svakog pojedinca: da dodirnu ego svakog klijenta (samo se setite koliko je popularan „selfi“) i njegova osećanja. Stručnjaci za odnose s javnošću trebalo bi da se vode istom taktikom. Što primaoci ličnije dožive vest ili objavu, to je veća šansa da će je pročitati i objaviti, podeliti na društvenim mrežama...Ni newsletter nije za svakogaKoliko je samo onih koji primaju vaš newsletter, a da im to uopšte nije bila želja? Ili onih koji primaju vaše PR objave koje nemaju veze sa njihovim poslom? S vremena na vreme nije loše pročistiti adresu primalaca objava – ako postoje oni koji tu ne pripadaju, jednostavno ih obrišite. U ovom slučaju vredi pravilo da od viška glava – boli!Ne šaljite mejlove svakodnevnoNaprosto je nemoguće da imate listu nekoliko stotina klijenata kojima šaljete svoje objave i da sve njih zanima ista tematika. Nakon što primaoci prime vašu desetu objavu koja nema veze sa onim što rade jednostavno će početi da brišu vaše mejlove. U vreme hiperpersonalizacije potrebno je dati pravu ponudu u pravo vreme određenoj osobi, kroz više različitih kanala. Potrošači će jedino na ovaj način tok informacija smatrati dragocenom uslugom, a ne nepoželjnim nametanjem.Ne šaljite naslove i kratke objave umesto konkretnih informacijaAko ne date dobar razlog zbog kojeg bi zainteresovani primalac poruke trebalo da klikne na „više informacija“, on to verovatno neće ni učiniti. Ukoliko vaša kratka poruka nije formulisana zanimljivo i ne pobuđuje radoznalost, onda verovatno nema ni svrhe da je šaljete. Kratke i intrigantne poruke su nekad korisne, ali ne mogu da budu jedini način komunikacije.Ne prosleđujte informacije o nečemu što se još nije dogodilo Možda je vašim klijentima u interesu da napišete nešto o proizvodu koji tek planiraju da uvedu na tržište, međutim, ukoliko se to još nije dogodilo, najava može da izazove suprotan efekat. Većina korisnika informacije čita površno. Često već na osnovu naslova zaključe nešto, a to neretko može da bude potpuno pogrešno. Ukoliko ste u naslovu najavili novu akciju, proizvod, otvaranje trgovine, ali ste tek u poslednjoj rečenici objave pomenuli da će se to dogoditi tek početkom iduće godine, budite sigurni da ste nekoga naljutili.PR agencije se suočavaju sa jakom konkurencijom. Digitalni pomak je otvorio tržište za male i agilne digitalne agencije, kojima je potrebno vrlo malo resursa, a veoma su vešti sa društvenim mrežama. Kako klijenti postaju sve zahtevniji, od PR stručnjaka očekuju sveopšte znanje iz njihove profesije.Stoga su PR agencije primorane da investiraju u obrazovanje svojih zaposlenih ili da pronađu odlično obrazovan kadar. Zato je vrlo važno da pri odabiru edukacije za karijeru u odnosima s javnošću pažljivo birate. Jednu od garancija stručnosti svakako predstavljaju sertifikati. Ukoliko želite da saznate više o sertifikovanim programima za PR menadžere, to možete učiniti ovde.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track