Ove korisne tekstove treba da pročita svaki  programer
Foto: Pr

Obavezna lektira

Ove korisne tekstove treba da pročita svaki programer

Edukacija -

Ukoliko ste programer, a pogotovo početnik, čitanje raznih članaka, blogova i saveta iskusnijih kolega može da bude od velike koristi. Ti tekstovi vas ne mogu naučiti da programirate, ali vam mogu pomoći da naučite neke nove trikove, saznate više o iskustvima sa raznim programima i radnim okvirima, o memoriji, umrežavanju, objektno orijentisanom dizajnu, URL kodiranju i još mnogo toga. Što je još važnije, ova znanja će pomoći da izbegnete greške kojima su programeri početnici skloni. Pred vama su neki od th korisnih članaka.MemorijaČlanak: „What Every Programmer Should Know About Memory“, Ulrich DrepperOvo je jedan od klasičnih članaka, koji će vam predočiiti osnovna znanja o memoriji, kao i o nekim starim, novim, nekim naširoko poznatim i nekim nepoznatim „putevima“. Bez obzira na to što je memorija tako sveprisutna i neophodna za sve koji rade u oblasti računarstva, mnogi programeri nemaju dovoljno znanja o njoj. Poznavanje memorije u modernom sistemu postaje još važnije, pogotovo ako radite na pisanju kodova za aplikacije visokih performansi. Dizajneri hardvera stalno rade na unapređivanju memorije, olakšavanju rukovanja i tehnikama ubrzanja. Ali ništa od toga ne može da funkcioniše optimalno, bez pomoći programera.Iz ovog teksta možete naučiti mnogo o aspektima kao što su: RAM, keš – interna memorija i njenim kategorijama kao što su L1 i L2 keš memorije, različite vrste memorije, direktan pristup memoriji, memorijski kontroler dizajna i memoriji u celini. Ukratko, ovo je članak koji bi trebalo da pročitaju svi programeri, bez obzira na nivo iskustva.FPUČlanak: „What Every Computer Scientist Should Know About Floating-Point Arithmetic“, David Goldberg, objavljen u martovskom izdanju „Computing Surveys“, 1991.FPU – Floating Point Unit je jedinica za rad nad brojevima u pokretnom zarezu. Ima sličnu namenu kao i ALU (Arithmetic logic unit, aritemetičko/logička jedinica, zadužena za matematičke proračune i izvršavanje instrukcija). Ali FPU obavlja znatno složenije proračune,vrlo je kompleksan uređaj i često u svom sastavu ima jednu jednostavniju jedinicu ALU. FPU je možda i najsloženiji uređaj u samom procesoru, zanimljiva tema koju nije lako savladati. Čak i mnogi Java programeri ne znaju šta može da pođe po zlu kada je u pitanju FPU. Ovaj članak je još jedan biser i vrlo je važan za sve programere i mrežne inženjere. Kako vaše iskustvo raste, to se očekuje da znate sve suptilnije detalje o raznim segmentima računarstva, a funkcionisanje FPU jeste jedna od takvih suptilnih stvari. Čak i ako znate osnove FPU, iz ovog članka zasigurno možete naučiti nešto novo.Razvoj aplkacijaČlanak: „What technical details should a programmer of a web application consider before making the site public?“ Sajt: Programmers.stackexchange.comOvo je zanimljiv niz članaka o tome šta bi svaki programer koji sprovodi tehničke pojedinosti web aplikacija trebao da uradi pre nego što ih učini javno dostupnim. On uključuje raspon od dizajna interfejsa i korisničkog iskustva, sigurnosti, web standarda, performanse, optimizacije za pretraživače (SEO). Budući da današnji svet dosta zavisi od interneta, čak i programeri često imaju lične web stranice ili blog na kom predstavljaju svoj rad. Ono što naučite iz ovog članka neće vam pomoći samo u vašem profesionalnom radu, već i u radu na vašem ličnom sajtu. Iz članka možete naučiti dosta o svim ključnim tehnologijama kao što su, na primer: HTTP, HTML, XML, CSS, JavaScript, kompatibilnosti pretraživača, zatim tu su i saveti kako da smanjite vreme učitavanja vaše web stranice, W3C specifikacije i brojni drugi detalji.UmrežavanjeČlanak: „What every programmer needs to know about game networking“, Glenn FiedlerSajt: Gafferongames.comVi ste programer. Jeste li se ikada zapitali kako „multiplejer“ igre rade? Spolja to izgleda neverovatno: dva ili više igrača dele isti doživljaj preko mreže kao da se zapravo nalaze zajedno u istom virtuelnom svetu. Kao programer treba da znate istinu o tome šta se zapravo događa ispod te površine i da su stvari sasvim drugačije od onoga što se vidi. Čini se kao da je sve iluzija. Ovo je vrlo zanimljiv članak o umrežavanju, pisan za programere koji žele da se bave video-igrama. Može biti vrlo zanimljiv i koristan i svim drugim programerima.Ako želite brzo da savladate osnove programiranja kroz praksu, odgovor na pitanje kako da to učinite potražite na ovom specijalzovanom obrazovnom programu.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track