DIGITALNI PR: Evo šta znače odnosi s javnošću u digitalno doba
Foto: Promo

Odnosi s javnošću

DIGITALNI PR: Evo šta znače odnosi s javnošću u digitalno doba

Edukacija -

Digitalno doba uticalo je na život ogromnog broja ljudi koji su zbog interneta u potpunosti promenili svoje navike i potrebe. Potreba ljudi da u svakom trenutku budu online značila je i da je digitalni prostor otvoren za svakoga, a PR stručnjaci su prepoznali tu promenu.

Odnosi sa javnošću u tradicionalnom smislu su veliko igrališe na kome vlada velika konkurencija. Bezbroj kompanija pokušava da izgradi što bolji imidž u javnosti, koji će im kasnije doneti profit. Danas isto važi za digitalni PR.

Predstavljamo vam osnovne razloge zbog kojih je digitalni PR bolji od tradicionalnog.

Kreiranje brenda uvek i svuda

Kao što je to slučaj kod tradicionalnih odnosa s javnošću, i digitalni PR ima za cilj da određeni brend u pozitivnom svetlu predstavi što većem broju ljudi. Idealno je kada se to dešava u trenucima dok potencijalni potrošači razmišljaju o kupovini. Baš tu je digitalni PR u prednosti, jer je prisutan uvek i svuda.

Pozitivna slika o jednom velikom brendu može biti promovisana kroz prilagođene poruke plasirane preko raznih kanala: od tekstova na portalima i blogovima, preko oficijelnih profila na društvenim mrežama i zvanične kompanijske web stranice.

digitalno doba
foto: Promo

Dvosmerna komunikacija

Odnosi sa javnošću pobedili su tradicionalni PR samo zato što prvi nude korisnicima i kompanijama dvosmernu komunikaciju. Uspešne PR agencije koriste internet kao alat koji im govori šta korisnici vole u vezi s određenim brendom i što je još važnije – šta im smeta.

digitalno doba
foto: Promo

Praćenje efekata i prilagođavanje kampanja

Pored toga, ovakav vid promocije omogućava kompanijama da vrlo lako prate rezultate raznih kampanja. Analizom broja posetilaca sajta ili stranice na društvenim mrežama na kojoj se određena kompanija oglašava može se pokazati koliko novih ljudi je saznalo za pomenuti brend. S druge strane, u odnosu na ova saznanja svaka kampanja se može u realnom vremenu dorađivati i menjati. To nije slučaj sa jednom snimljenim TV spotom ili instaliranim bilbordom.

digitalno doba
foto: Promo

Oglašavanje na internetu je najjeftinije

Promocija putem interneta je najjeftiniji način da se dopre do velikog broja ljudi. Reklame koje zahtevaju najveću količinu novca su i dalje one na televiziji, radiju i u štampanim izdanjima lista sa velikim tiražom.

Kao jedan od najčešćih primera loše iskorišćenog novca u reklamne svrhe uzima se kampanja firme Jaguar i njihova promocija tokom finala američkog fudbala (Superboul). Za reklamu na tom događaju, koji je pratilo oko 100 miliona ljudi, ovaj proizvođač automobila potrošio je 4 miliona dolara. Da su kojim slučajem odlučili da taj novac ulože u reklamiranje preko Facebooka, doprli bi do čak 350 miliona ljudi.

Stručnjaci koji se bave online PR-om sve su traženiji na tržištu, jer su gotovo sve velike i male kompanije uvidele da ne mogu da opstanu ukoliko se ne posvete oglašavanju preko interneta. Za razliku od ostalih, profesionalci iz ove oblasti ne čekaju u redu za posao, jer ih još uvek nema dovoljno da bi zadvoljili sve potrebe na tržištu.

Ukoliko provodite dosta vremena na internetu, razumete društvene mreže i blogove, a želite da se bavite ovim poslom, za svega godinu dana usmerenog školovanja možete steći sertifikat i upotrebljiva znanja koja će vam obezbediti dobro plaćeno radno mesto.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track