OTKRIVAMO DETALJE UGOVORA SA AMERIČKIM LOBISTIMA: Evo koje kompanije iz SAD je Srbija angažovala i PO KOJOJ CENI
Foto: Profimedia

popravljanje imidža

OTKRIVAMO DETALJE UGOVORA SA AMERIČKIM LOBISTIMA: Evo koje kompanije iz SAD je Srbija angažovala i PO KOJOJ CENI

Politika -

Srbija je u Americi angažovala dve lobističke kompanije čiji će glavni zadatak biti da pomognu u stvaranju bolje slike naše zemlje na međunarodnoj sceni. Jedna od firmi koja će braniti interese Srbije u SAD je čuvena njujorška firma "Karv komunikejšens", za čije usluge ćemo plaćati 60.000 dolara mesečno, otkriva Kurir. Ovu informaciju nam je potvrdio i ambasador Srbije u SAD Marko Đurić, koji javnost i upoznao sa angažovanjem lobista u Americi.

Nova publika

Očekuje se da glavno delovanje u popravljanju imidža Srbije bude promovisanje njene politike putem kontakta sa američkim medijima i grupama. Portal Odwyerpr.com, koji je specijalizovan za vesti iz oblasti odnosa s javnošću, objavio je deo ugovora između Srbije i "Karva", u kom se navodi da "'Karv' treba da dopre do nove publike informacijama koje će im pomoći da razumeju poziciju Srbije u globalnoj areni".

Marko Đurić
foto: Privatna Arhiva

- To će se raditi putem standardnih i društvenih medija, zajedno s direktnim interakcijama i govorima pred grupama širom SAD. Predsednik "Karva" Endru Frenk predvodi četvoročlani tim Srbije, koji uključuje višeg saradnika Vila Somera i starije savetnike Adrijana Karatnickog i Gordona Bardosa.

Jednogodišnji ugovor o mesečnom angažovanju od 60.000 dolara stupio je na snagu 15. jula - piše ovaj portal.

Cilj

Predsednik Društva lobista Srbije Nenad Vuković kaže za Kurir da bi bilo loše da pustimo da protivnici imaju prednost jednog korisnog alata, poput lobiranja.

- U lobističkim krugovima se pojavila informacija da je Srbija angažovala "Karv komjunikejšens". Reč je o veoma poznatoj i uglednoj kući. Znamo da Albanci koriste lobističke usluge. Samim tim što oni s kojima imamo kompetitivnu dinamiku ne miruju i sve čine da poprave svoj položaj, a da naš reputacioni potencijal i pregovaračku poziciju oslabe, naravno da je poželjno da ne prepuštamo taj teren njima, već da odgovorimo adekvatnim potezom. Ovaj potez Srbije svakako je adekvatan i dobar. Lobiranje preko lobističkih firmi je veoma značajno, ali ne ide usamljeno. Tu su diplomatija, ugledni pojedinci, dijaspora... U toj arhitekturi građenja odnosa i borbe za sopstveni interes lobiranje igra značajnu ulogu. Zato ovaj potez treba pozdraviti - smatra naš sagovornik.

Nenad Vuković, predsednik Društva lobista, lobisti
foto: Privatna ariva

Vuković objašnjava da lobiranje u politici i lobiranje u ekonomiji gotovo uvek idu jedno s drugim.

- Na osnovu onoga što je poznato, ovaj ugovor s firmom "Karv" ima veze pre svega s poboljšanjem političkog položaja Srbije. Mislim da je cilj upravo popravljanje imidža Srbije. Drugačiju težinu svakom našem diplomati će dati činjenica da imamo i lobističku firmu u SAD uz sebe - naglašava on.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja