OVO JE SADA DRŽAVNI PRIORITET! Decenijama ništa nije ulagano a sada se planira modernizacija KAKVU NIKO NIJE NI SANJAO!
Modernizacija železničke infratrukture učinila da Srbija dobije i najsavremenije pruge na kojima se putuje brzinom od 200 kilometara na sat. Uvid u planove govori da su vozovi i pruge konačno stigli na red za kompletnu promenu. Železnica je, posle decenija zanemarivanja, prioritet države.
Sigurno najvažniji projekat koji je srpsku železnicu vratio na pravi kolosek je brza pruga koja je lane puštena u saobraćaj između Beograda i Novog Sada. Trasa brze pruge se nastavlja ka Subotici, gde su radovi u toku.
Ima već dve godine kako su pokrenute građevinske mašine za početak radova na pruzi od Novog Sada do Kelebije. Ova deonica duga 108 kilometara, koja će svojim značajnim delom prolaziti kroz Suboticu, deo je brze pruge Budimpešta-Beograd.
Deonicu na brzoj pruzi od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara rade kineske kompanije CCCC i CRI, a deonicu Stara Pazova-Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra ruski RŽD Internešnel. Pruga Beograd-Budimpešta biće dugačka oko 350 kilometara. Planirano je da svi radovi na pruzi budu završeni 2025. godine, a vožnja na toj relaciji brzim vozom trajaće dva sata i pet minuta.
Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem. Nedavno je u novosadskoj luci istovarena specijalna oprema koja će biti korišćena u izgradnji - između ostalog i dizel lokomotive teške po 138 tona.
Takođe bi trebalo napomenuti da će od Novog Sada do granice sa Mađarskom biti obnovljeno devet železničkih stanica, među kojima su i Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i železnički čvorovi Novi Sad, Vrbas i Subotica. Takođe, od Novog Sada do Kelebije biće izgrađeno 49 podvožnjaka i nadvožnjaka. Rok za završetak radova je tri godine.
Komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji železničke veze između Srbije i Mađarske na teritoriji Srbije za deonicu Novi Sad-Subotica-državna granica kod Kelebije, vredan je 943 miliona evra. Kada radovi budu završeni, od Beograda do Subotice, vozovi će ići sat i 15 minuta, a od Novog Sada do Subotice biće potrebno samo 40 minuta.
Promo
"VERUJEM DA ĆE ONO ŠTO ĆU REĆI, BITI OD VELIKE VAŽNOSTI ZA GRAĐANE SRBIJE" Predsednik Vučić obraća se naciji večeras u 18 časova