VRH KLASE: Vozili smo tojotu jaris 1,33!
Foto: Kurir

Test

VRH KLASE: Vozili smo tojotu jaris 1,33!

Auto -
AKCIJA: „Jarisu“ su zamerali na ceni bogatijih paketa opreme, ali sada je u „Tojoti“ popust od oko 1.800 evra na model s benzincem 1,33
1 / 4 Foto: Kurir

Hiljadu novih delova, 85 miliona evra i 576.000 sati rada na razvoju i istraživanju ugradila je „Tojota“ u redizajn „jarisa“ treće generacije! „Problem“ je u tome što prethodnom nije baš ništa falilo.U tome leži tajna uspeha „Tojote“! Pun gas kada se vozi na putu razvoja i inovacija. Novi model je još bolji i sigurno među top-tri u segmentu. To je konstanta koja traje od 1999, kada je stvoren prvi „jaris“, što je bila jedna od najvećih automobilskih revolucija svih vremena!

Povišen... Tajna prostranosti
Povišen... Tajna prostranosti

Matematička preciznost komandi, stabilnost, prostranost, performanse i, što je najvažnije, uživanje u vožnji. To je kratak opis restilizovanog modela. Enterijer je kvalitetan i moderan. Za šta god se uhvatite, oseća se kvalitet pod prstima. Ipak, ponovo zameramo to što je „Tojota“ kod treće generacije ukinula čuveni optički displej. To je učinjeno usled besmislenih novinarskih kritika o navodnoj nepreglednosti.

Kvalitet... Materijali prijatni na dodir
Kvalitet... Materijali prijatni na dodir

Zanimljivo je to da B segment raste, ali „jaris“ ostaje na 3.885 milimetara. Međutim, nekim čudom on je jedan od najprostranijih u klasi. I kad visok vozač pomeri sedište pozadi, iza njega može da se udobno smesti odrasla osoba. S druge strane, lako se parkira na malom prostoru, posebno jer ima kameru pozadi.

Ima mesta... Solidnih 286 litara
Ima mesta... Solidnih 286 litara

Motor 1,33 sa 100 KS je odličan. Na niskim obrtajima radi kultivisano, a zna i da potegne. Ubrzanje do 100 na sat traje solidnih 11,7 sekundi. Pri velikim brzinama „jaris“ je miran, ali i dobro izolovan od zvuka. U krivinama je neutralan i stabilan, a s druge strane, „pegla“ neravnine i „ležeće policajce“ kao automobili iz više klase. Sve vreme prisutan je metalni zvuk motora, što je veoma pohvalno. Menjač sa 6-stepeni je veoma precizan s kratkim hodovima i kruna je odlične upravljivosti, dok se potrošnja u gradu lako spušta ispod šest litara.

Zameramo visoku cenu za skuplje pakete opreme, ali trenutno „Tojota Srbija“ nudi popust od oko 1.800 evra, pa se najjeftinija varijanta u paketu „luna“ s motorom 1,33 nudi za veoma prihvatljivih 10.990 evra.

MotoriHIBRID I DALJE U PONUDIKupcima će na raspolaganju biti dva benzinca - trocilindrični od jednog litra sa 69 KS i snažniji od 1,33 sa 99 konja. Čast dizelaša brani poznati 1,4 sa 90 KS, a za one koji su spremni da izdvoje malo više novca, tu je hibrid koji čine 1,5-litarski benzinac sa 100 KS.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track