Najnovije vesti

OLDTAJMER GRAN-PRI: Opelovi trkači pokorili ring

Spektakl u znaku munje

OLDTAJMER GRAN-PRI: Opelovi trkači pokorili ring

Auto
Posebnu pažnju ljubitelja automobila privukla „zelena zver“ iz 1914, s motorom od 12,3 litra i 260 konjskih snaga

Legendarni modeli „Opela“ koji su se takmičili u rasponu od 50 godina, s trkačima od pre Drugog svetskog rata, obeležili su ovogodišnji 43. po redu AvD (Automobilclub von Deutschland) oldtajmer gran-pri, koji se od 7. do 9. avgusta održao na čuvenoj stazi Nirburgring.Riselshajmski proizvođač predstavio je i istorijske i aktuelne trkačke modele iz turističke klase. Tokom spektakularnog vikenda na legendarnoj stazi u planinama Ajfel u Nemačkoj modeli „kadet A“, „askona A“, „kadet C GT/E“ i „kadet E GSi“ pridružili su se novom GTC OPC sportisti iz VLN dugoprugaškog šampionata na Nirburgringu u demonstracionoj vožnji. Pored ostalih atraktivnih modela, u šouu je učestvovao i „opel rekord C“ s dvoja vrata, model sa 150 KS iz pete takmičarske grupe turističkih automobila iz 1968. godine, s nezaboravnim nadimkom „Crna udovica“. Na manifestaciji se našao i novokrunisani FIA ERC junior pobednik - „opel adam R2“ reli šampiona Emila Bergkvista. Posebnu pažnju privukli su gran-pri automobil iz 1913. i zeleni „Opelov“ trkački „monstrum“ iz 1914. godine. S motorom radne zapremine od 12,3 litra i za to vreme impresivnih 260 „konja“, „zelena zver“ je označila vrhunac razvoja gran-pri automobila u Riselshajmu.

Padok... „Crna udovica“ dominirala na izložbi
Padok... „Crna udovica“ dominirala na izložbi

Kada kultni „Opelovi“ modeli nisu bili na stazi, posetioci su mogli da ih vide izbliza, u sklopu izložbe u „Opelovom“ padoku. Na taj način je „Opel“ svojim fanovima i zaljubljenicima u brzinu omogućio da na pravi način dožive trkačku elitu sa znakom munje.

Bogata istorijaNA STAZI OD 1903.„Opelov“ model „motorvagen 9/10 PS sistem darak“ 1903. pobedio je u kategoriji laka klasa II (za vozila do 10 KS). „Opelov“ gran-pri automobil je stigao 1913. s četvorocilindarskim motorom sa 16 ventila i četiri litra radne zapremine. Potom je usledio „Zeleni trkač“ iz 1914. godine. „Opelova“ reli istorija počela je s „kadetom A“, a uspešne su bile i naredne generacije ovog modela. I „askona A“ je obeležila jedno vreme. Valter Rorl i Johen Berger sa njom su 1975. osvojili Akropolis reli.

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...