TOJOTA KEMRI SLEĆE U EVROPU I SRBIJU! Povratnik je pun napona, a konkurente napada luksuzom i performansama! Stiže da zameni avensis, evo šta može
Foto: Toyota

Prva vožnja

TOJOTA KEMRI SLEĆE U EVROPU I SRBIJU! Povratnik je pun napona, a konkurente napada luksuzom i performansama! Stiže da zameni avensis, evo šta može

Auto -

Decenija je period u kom se Srbiji ne promeni mnogo toga. Svet se, s druge strane, obrne naglavačke! Poslednji put "tojota kemri" (toyota camry) bila je u Evropi 2009. godine, a sada se vraća. I to na velika vrata.

"Tojota" je, podsetimo, neprikosnoveni vladar hibridne tehnologije. Nekada je "prijus" bio sam na tronu, ali sada Japanci ugrađuju ovu vrhunsku mešavinu ampera i goriva u sva vozila, a naravno i u "kemri". Luksuz u potpunoj tišini - ovo je ekskluziva za vozače "Tojote", naročito u novoj limuzini koju smo vozili na svetskoj premijeri u Šibeniku. Naravno, najbolja vest je da ova lukstojota stiže i u Srbiju.

foto: Toyota
foto: Toyota

Jedna od ideja je da "kemri" podigne osećaj uživanja u vožnji na viši nivo, naravno i kao alternativa za umorni "avensis". Naravno, u toj misiji udarna igla je hibridna tehnologija. Ovoga puta, sa elektromotorom sarađuje 2,5 litarski benzinac, a oni zajedno "kuvaju" 218 konja. Pomenimo da stotku hvala za samo 8,3 sekunde, tako da ćete moći i i da se trkate i između semafora.

foto: Toyota

Prednji gril sa dugačkim "samurajskim" lajsnama pojačava vizuelni utisak i dodaje dinamiku. Jasna je namera plasiranja oštrih kontura, dok zadnji deo priziva aziski stil. Dizajn je otmen i u skladu sa novom filozofijom "Tojote". Priča se nastavlja unutra.

foto: Toyota
foto: Toyota
foto: Toyota

Bogatstvo tehnologije poboljšava svako putovanje, sa informacijama vozaču koje su integrisane na tri ekrana, uključujući i Head Up Display u boji, da bi vođenje po putu bilo jednostavno. JBL zvučni sistem sa devet zvučnika oživljava vašu muziku, dok bežični telefonski punjač eliminiše potrebu za kablovima. Materijali su kvalitetni, a završna obrada na visokom nivou.

Tokom stotinak kilometara vožnje, jasno je da "kemriju" i te kako prijaju kilometri. U oba režima Eko i Sport režimu vožnje auto je okretan, a odlično izbalansirana masa čini ga itekako stabilnim u krivinama.

foto: Toyota

Zahvaljujući platformi TNGA (Toyotina Nova Globalna Arhitektura) bezbednost i preciznost vožnje spajaju sa se impresivnom upravljivišću i intuitivnom novom tehnologijom. TNGA daje novom Camry Hybridu nisko težište, vrlo krutu karoseriju i napredno oslanjanje s dvostrukim poprečnim ramenima, pružajući izvanredno ponašanje na putu i udobnost u vožnji uz osećaj veće kontrole, a time i istinsko uživanje u vožnji.

foto: Toyota

Novi Camry Hybrid dolazi sa sistemom Toyota Safety Sense kao standardnom opremom, pružajući jedinstveni skup naprednih tehnologija za pomoć vozaču. Radarski senzori i kamere pomažu u svemu - od otkrivanja mogućih sudara, do praćenja saobraćajnih znakova, pružajući vam potpuni mir. Takođe ćete imati koristi od sistema za praćenje mrtvog ugla (Blind Spot Monitor), koji će vam omogućiti da bezbednije menjate saobraćajne trake, dok sistem Intelligent Clearance Sonar omogućava da lako uđete i izađete sa parking mesta, uz upozorenje sistema Rear Cross Alert sa pomoći u kočenju, koji, ako je potrebno, automatski aktivira kočnice.

Setimo se i da je "kemri" već nekoliko puta stizao u Evropu, sa matičnog tržišta u Americi, na kom je vladao godinama i decenijama. Sada je odmenio "avensis", a utisci su da neposrednim konkurentima u "pasat" klasi neće biti lako.

Zasad će na srpskom tržištu biti problem jer će u startu biti ponuđen samo hibrid sa 2,5 benzincem. A ovo 2,5 naravno znači da će vas odrati pri registraciji. Ipak, akcijska cena je na snazi odmah. Naime 32.900 evra u stajl paketu koštaće moćan i raskošan "kemri", što će biti pravi bum u klasi gde su luksuz i performanse jedini faktor.

(Kurir.rs / M. Radulović)

foto: Toyota

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track