KURIR NA SVETSKOJ PREMIJERI U MAROKU: Vozili smo ford rejndžer reptor, MONSTRUMA koji gazi sve pred sobom. Sve što može TENK može i on! Predstavljamo doktora nauka za sve terene!
Reporter Kurira na svetskoj premijeri, Foto: Kurir

EKSKLUZIVNO!

KURIR NA SVETSKOJ PREMIJERI U MAROKU: Vozili smo ford rejndžer reptor, MONSTRUMA koji gazi sve pred sobom. Sve što može TENK može i on! Predstavljamo doktora nauka za sve terene!

Auto -

ESAKUERA - Nikada se ništa u Maroku bolje nije dogodilo. Nikad bolja prezentacija, nikad bolje staze, nikad bolji terenac. "Reptor" je sada najskuplja "Fordova" reč! Sloboda ima novi ukus, najgori putevi su postali ravni. On je spreman da savlada zastrašujuće terene. Priroda neće ostati netaknuta ako na nju krene ovaj monstrum, kog smo dva dana vozili u okolini grada Esakuera, stotinak kilometara južno od Kazablanke.

foto: Kurir
foto: Ford

Kurir je dobio ekskluzivni poziv na svetsku premijeru čuda na četiri točka. Poluprazan avion, koji nas je dovezao od Pariza do Maroka bio je oblepljen naslonima sedišta na kojima je ispisano "reptor". Na aerodromu, Marokanci nas dočekuju srdačno i s osmehom. A kada smo izašli na parking, dobrodošlicu žele sivi i plavi "tenkovi".

foto: Kurir
foto: Kurir
Nikad veći znak... Poruka moći na nosu
Nikad veći znak... Poruka moći na nosu foto: Kurir

"Nemojte se iznenaditi ako u retrovizoru ugledate kamilu. Tolerancija na alkohol za volanom je nulta, a ide se i u zatvor, a posetićemo i lokaciju na kojoj se snimao Game of thrones..." Ovo je samo deo uputstva koje nam je preneo šef Fordovog PR-a. Sledi čarolija...

foto: Ford
foto: Ford

Ameri su posle 10 godina rešili da ostatku sveta ponude ukus magije. "Ford rejndžer reptor" je ambasador čuvenog pik-apa F-150, prilagođen pre svega Evropi. Penjemo se i sedamo u "kamion". "Reptor se mršti spolja, ali unutra je luksuz najviše klase. Sedišta u kombinaciji alkantare i kože, volan prošiven rupičastom kožom, kvalitetni materijali, gomila stila i savršen položaj za volanom. Što se opreme tiče, tu su standardni ksenonski farovi, LED svetla za maglu, gomila prefinjenih elektronskih sistema kontrole... U sredini konzole nalazi se infotejment sistem Sinc 3, kojim se upravlja preko 8-inčnog ekrana osetljivog na dodir.

foto: Kurir

Pošto smo jedina redakcija iz Srbije, društvo u vožnji nam pravi izvesni Australijanac Demijan Ros. Magija ovog "forda" brzo nas hvala pod svoje, kad saznajemo da je naš suvozač zapravo ON - mozak "Operacije reptor" - glavni inženjer čuda na četiri točka, inače pneumatika marke BF Goodrich dimenzija 285/70 R17. Šta reći kada je "obuća" razvijena specijalno za potrebe "reptora". A potrebe su megalomanske...

foto: Kurir
foto: Ford

Ogromni pik-ap je stamen i precizan na asfaltu. Elektronika motri na traku i vraća nas ako zgazimo belu liniju. Demijan Ros, poreklom iz Severne Irske, nam objašnjava i zašto.

- Pozadi smo ugradili Vatovu vezu. Pokazala se kao najbolja za stabilnost - objašnjava jedan od najboljih automobilskih inžinjera današnjice - Dodaje: Ovo je ipak mali auto u odnosu na F-150.

- Da, veoma je mali, 5,4 metra (5.398mm) - šalimo se sa gospodinom Rosom, koji dodaje da je F-150 duži od šest metara.

foto: Kurir
foto: Kurir

Pod ogromnom haubom je sofisticirani sekvencijalni 2,0 Ecoblu dizel sa dve turbine, 213 konjskih snaga i 500 Nm momenta, jedini agregat u ponudi. Snaga se prenosi preko 10-brzinskog automatskog menjača koji savršeno radi i kom se ne treba mešati u posao, iako su nam na raspolaganju i magnezijumske klackalice iza volana za manuelnu promenu prenosa.

foto: Kurir
foto: Kurir

Sve ovo mora i da stane - tu su dvostruki kočioni ventilirajući diskovi u dimenzijama od 332 na obe osovine. Podvozje štiti čelik debljine 2,3 mm kako bi bili imuni na snažne udarce odozdo. Ogibljenje je prilagođeno najtežim zahtevima: šasija je napravljena od čelika visoke čvrstine, a i zadnja osovina je na opružnim amortizerima.

foto: Ford

Posle pedesetak kilometara magistrale, situacija se "komplikuje". "Ford" je spremio specijalnu rutu - kozije staze. Stenčuge i kamenčine gde traktor ne može da prođe, lak su zadatak za "reptora". Prvih pedesetak metara vozimo "na iglama", a tek onda sledi opuštanje. Imamo šest režima upravljanja sistemom terena:

NORMAL - naglašava udobnost, ekonomičnost potrošnje i vozne osobine SPORT - brzina na putu TRAVA / ŠLJUNAK / SNEG - klizave i neravne površine MUD / SAND - pesak i blato ROCK - stenoviti teren BAJA - brze of-roud performanse

foto: Kurir
foto: Ford

Naravno, po stenama vozimo u "rock" modu, a karoserija "reptora" ide gore-dole, kao rokenrol. Veliko kamenje nije poblem, a sada je jasno zašto su razvijeni specijalni pneumatici za ovog imperatora. Oštre stene, naime, ne mogu da štete mekim gumama. Posle "planinarenja" sledi ono najbolje. Stižemo u pustinjski deo, odnosno na peščane dine. Uključujemo automatski pogon 4H i mod SAND, i pod punim gasom vozimo po peščanim brdima. Preko dina stižemo na kafu u pustinji, čaj i marokanske slatke specijalitete pod šatorom.

Kada pomislimo da je sve toliko dobro da ne može bolje, sledi šamar zadovoljstva. Vreme je za BAJA mod, nazvan po meksičkoj Baha plaži. Desetak kilometara punim gasom po pesku obale, pravo ili u cik-cak varijanti. Perverzija...

Čaj u pustinji, predatori odmaraju
Čaj u pustinji, predatori odmaraju foto: Kurir

Sledeći dan u Maroku je još šokantniji. Još 20 KILOMETARA po plažama kraj okeana, gde premešujemo brzinu od 100 na sat, posle čega sledi of-roud po dubljem pesku. "Reptor" ovde prolazi lagano, uprkos tome što zdrav razum šalje poruku: neće proći (No pasaran)! U nekoliko navrata smo uključivali mod 4L, kada smo se izvlačili, ukopani u pesku, posle čega se lagano vadimo "iz bule".

Ovako izgleda vožnja po plažama i bespućima

Pitamo Demijana Rosa da nam uporedi "reptora" sa najbližom konkurencijom. - To su terenci, ovo je hardkor - zaključuje šef "Reptora".

foto: Kurir
foto: Kurir

Najbolje vesti tek stižu, "reptor" dolazi i u Srbiju. Zasad je poznato da će cena u Nemačkoj biti oko 66.000 evra sa PDV-om, a slično se očekuje i kod nas. Ako vam se čini da je mnogo dati dobar stan za jednog terenca, grešite... Ovo je jedan od najmoćnijih automobila na svetu.

(Kurir.rs / Mladen Radulović)

foto: Ford
foto: Ford
foto: Ford
foto: Ford
foto: Ford
foto: Kurir
foto: Kurir
foto: Kurir
foto: Ford
foto: Ford
foto: Kurir
foto: Ford

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track