A SADA NA POSAO! Vozili smo sitroen berlingo, što ste VREDNIJI biće vam bolje, evo i zašto!
Foto: Kurir

TEst

A SADA NA POSAO! Vozili smo sitroen berlingo, što ste VREDNIJI biće vam bolje, evo i zašto!

Auto -

K'o juče da je bilo, setili smo se davne 2010. godine i Kurirovog testa "sitroen berlinga"! To su ista ona zadnja, ogrooomna vrata - dobro se mora odmeriti prostor da bi otvorili prtljažnik. Još ako opalite glavom o karoseriju, memorija još bolje radi...

Sedamo za volan, a prvi utisak nas ne vara. Položaj je visok, sedište mekano, a oduševljava nas palica menjača koja ja baš tamo gde treba. Ne smeta nam što je instrument tabla, klasična, zastarela i dosadna, jer ovo je ipak radno mesto. "Berlingo" je radnik - udarnik, dostavljač, trkač. A ne smeta nam jer, sledi ono najbolje, vožnja. Fanovi transportera biće oduševnjeni ovim "sitroenom". Jer on stvara robustan osećaj, poput terenaca, kombija ili minibusa.

foto: Kurir
foto: Kurir
foto: Kurir

Nismo se nadali da ćemo posle nekoliko sati uživati u vožnji "berlinga". Da se vratimo u davnu prošlost. Te 2010. godine, sem što Kurirova test-ekipa nije imala sede dlake, stari "berlingo" se vozio kao laki teretnjak tog doba. Zato nas je ovaj model osvojio time jer se vozi baš kao putnički auto, odnosno kao mini SUV. Iako nismo sve vreme povezli auto pun putnika, on tera šofera da se oseća korisno, kao delatnik javnog transporta.

foto: Kurir
foto: Kurir
foto: Kurir

Sem položaja za volanom, plus faktori su dobar motor, 1,5 dizel sa 102 konjske snage, menjač da se uvek radujemo promeni stepena prenosa, preglednost i glad za kilometrima.

Razvoj ovog malog trkača traje od 1996. godine. Tek 2008. izašla je "dvojka", a sada i 3 generacija. "Trojka" je, logično, najbolja. Ovaj vredni "sitroen" je kreativan, pa je recimo u vrhu "neba" velika i veoma korisna polica, kao i veliki broj kutijica. Svih pet sedišta mogu da se nezavisno pomeraju, mogu da se ugrade i dva dodatna sedišta, a može da se naruči u dve dužine - M i XL verzija.

foto: Kurir
foto: Kurir

Predmet dugačak 2,7 metara pakuje se u ovo vozilo ukupne dužine 4.403 mm. Prtljažnik od čak 775 litara samo je zaključak praktičnosti.

Sem upotrebljivosti, dobro je to što su i ovde ugrađene takozvana Airbump bočna ojačanja na vratima, što je adut gotovo svih "sitroena" poslednje pola decenije. Dizajn je privlačan, napred ima tri "kocke" umesto farova, a zadnji deo visok je poput kombija. Kada je reč o bezbednosti, "berlingo" ima čak 19 sigurnosnih tehnologija, kao i asistencija u vožnji. Tu je 4 tehnologije za konektivnost, a u opcionim je i bežično punjenje za mobilni telefon, sistem Mirror Screen...

foto: Kurir

Nerviralo nas je ipak to što parking senzori nisu standardni, što bi bilo pun pogodak u klasi, gde zadnji deo ne možemo da vidimo. Naravno, opšti utisak je prevazišao očekivanja. Ako ga registrujete na firmu, u osnovnom, ali bogatom paketu LIVE sa testa košta 14.492 evra, bez PDV. "Berlingo" je spreman za sve zadatke.

(Kurir.rs / Mladen Radulović)

SITROEN BERLINGO 1,5 BLU-HDI LIVE

Motor: 1.499 ccm Snaga: 102 KS pri 3.500 o/min Moment: 250 Nm pri 1.750 o/min Ubrzanje 0-100 km/h: 12,3 s Maksimalna brzina: 171 km/h Dužina / širina / visina 4.403 / 1.848 / 1.880 mm Međuosovinski razmak: 2.785 mm Prtljažnik: 775 l Masa: 1.398 kg Potrošnja na testu: 6,2 l/100 km Cena: 14.492 evra, bez PDV

OSNOVNA OPREMA

ESP+ASR+ABS+REF+AFU Vazdušni jastuci za vozača, suvozača, bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese Klima Radio RD6 + USB + Bluetooth + Jack Pomoć pri kretanju vozila na uzbrdici Daljinsko centralni zaključavanje Automatsko zaključavanje vozila pri brzini iznad 20km na sat Elektropodesivi grejani spoljni retrovizori Elektropodizači prednjih stakala SIGURNOSNI PAKET (zvučno upozorenje nenamernog prelaska vozne trake, prepoznavanje znakova upozorenja, ASB) Limitator i regulator brzine Vozačevo sedište podesivo u 3 ose sa podesivim naslonom za glavu Individualno putničko sedište podesivog nagiba sa naslonom za glavu Podizna zadnja vrata sa brisačem i grejačem Leva i desna klizna vrata pozadi 16" čelični točkovi Rezervni točak normalnih dimenzija Kontrola pritiska u pneumaticima Deljiva zadnja klupa 1/3-2/3

foto: Kurir
foto: Kurir
foto: Kurir
foto: Kurir

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track