OVO JE 10 NAJGORIH POLOVNJAKA NA NAŠEM TRŽIŠTU: Stručnjak otkriva SVE skrivene mane dizelaša, a popravke su paprene (FOTO, VIDEO)
Foto: Youtube/TestAutomobila

koje motore iz dizel kategorije bi trebalo da izbegavate

OVO JE 10 NAJGORIH POLOVNJAKA NA NAŠEM TRŽIŠTU: Stručnjak otkriva SVE skrivene mane dizelaša, a popravke su paprene (FOTO, VIDEO)

Auto -

Neovlašćeni serviser Mirko Rašić se potrudio da u novom klipu izanalizira situaciju na tržištu i da objasni koje motore iz dizel kategorije bi trebalo da izbegavate i zašto. A ako ih kojim slučajem imate, kako da im pomognete da duže traju. Na samom početku, Rašić je odmah detektovao glavni problem. Kao i kod mnogih benzinaca, glavni i učestali problem dizelaša je – lanac motora. Zašto? I to ćemo otkriti uskoro.

Krenuo je od desetog mesta gde se našao, prema Rašiću, Fiat 1.3 Multidžet. Glavni problem je, naravno, lanac! Da li treba da se menja? Da. Da li je popravka skupa? Nije.

Fiat 1.3 Multidžet
Fiat 1.3 Multidžetfoto: Youtube/TestAutomobila

Ovaj problem javlja se prilikom neredovne zamene ulje. Mesto iznad –

Mercedes OM651
Mercedes OM651foto: Youtube/MBOwnersClub

. U videu kažu – najgori Mercedesov model motora do sada. Pored famoznog lanca, problem su i kontrategovi u bloku motora, balanseri u karteru.

Na visokom osmom mestu još jedno zvučno ime – BMW N47. Dizel, turbo dizel, 2.0, problem – lanac, normalno! Gde se nalazi lanac na N47, zapitaše se u videu, a ubrzo je stigao i nepovoljan odgovor – do zamajca ili tačnije do menjača. Da li je to problem? Naravno! Da li je zamena skupa?

BMW N47
BMW N47foto: kangmalls

Nažalost, jeste. Skupa je zato što se motor skida i vadi ceo napolje. Ima nekih majstora, kaže se u videu, koji uspevaju da otklone ovaj kvar i bez vađenja, ali su očigledno retki, tako da je, obrni-okreni, reč o velikoj popravci koja shodno tome mnogo i košta. Mnogo novca za ruke, još više za delove, savet u videu je da proverite prilikom kupovine da li je prethodno menjan lanac, to bi moglo da vas spase dodatnog ulaganja i cimanja.

Havarije u motoru

Na sedmom mestu je Isuzu 3.0 V6 D-MAX. V6 motori, kažu u videu, ili ima problem sa samim lancem ili ima problem sa ubrizgavanjem koji kasnije utiče na neku veliku havariju u motoru. Što je svakako, predlažu u videu, model za izbegavanje.

Isuzu 3.0 V6 D-MAX
Isuzu 3.0 V6 D-MAXfoto: Youtube/ AutoBuzz.my

Šesto mesto zauzima Rendž Rover TDV6, kojem je najveći problem radilica "u bilo kom obliku". U videu kažu da kada izguglate ovu oznaku dobijete jasno upozorenje "motor za prodaju". Dakle ovaj model Rendž Rovera nije za preporuku, a ako ste ljubitelj ovih modela predlog je da kupite Rendž Rover sa 3.0 BMW motorom.

Rendž Rover TDV6
Rendž Rover TDV6foto: automanijak

Prebrzo pušten u prodaju

Peto mesto drži Folksvagen 2.0 TDI EA288, za koji se tvrdi da je najlošiji 2.0 dizel motor na tržištu. Ima problem sa pumpom ulja, imbusom, balanserima u karteru, sa ubrizgavanjem, sa radilicom… Preporuka je jasna, kažu u videu, izbegavanje u "širokom krugu".

Folksvagen 2.0 TDI EA288
Folksvagen 2.0 TDI EA288foto: automanijak

Na četvrtom mestu je Tojota D-CAT 2.2 D4D. Problem sa njom je, kažu u videu, to što je prebrzo puštena u prodaju bez prethodnih testiranja, jer bi onda mogli da naprave tzv. ristajling verziju i poprave sve "dečije bolesti" koje su bile u tom automobilu ili motoru. Ukratko: problem sa dihtungom glave, problem sa DP filterima koji se neprestano zapušavaju… Dakle, model za izbegavanje, kažu u videu.

Tojota D-CAT 2.2 D4D
Tojota D-CAT 2.2 D4Dfoto: automanijak

Ne bi bio jeftin da je tako dobar

Na trećoj poziciji je Reno 2.2 dci, model koji je proizvođen 10 godina, a najveći problem mu je dihtung glave motora.

Reno 2.2 dci
Reno 2.2 dcifoto: automanijak

Na drugom mestu je Opel insignia 2.0 cdti prilagođena platforma 1.9 multidžeta, ali nije mu ni blizu, kažu autori videa. Kažu da ovakava limuzina ne bi bila tako povoljna da je potpuno dobar auto.

Opel insignia 2.0 cdti
Opel insignia 2.0 cdtifoto: automanijak

I na prvom mestu - Folksvagen 2.5 V6 TDI. Nema kakvih problema nije bilo na tom motoru, otkrivaju u videu. Od ubrizgavanja do ležećih i letećih ležajeva… Svi mogući problemi su se pojavljivali na tim motorima. Kažu - ljudi su ga toliko zamrzeli da ga retko ko hvali.

Folksvagen 2.5 V6 TDI
Folksvagen 2.5 V6 TDIfoto: automanijak

Savet na kraju: kao i kod benzinaca, najgori dizel motori su oni koji nisu održavani. To znači redovno menjanje ulja i vožnja na pravi način - „ni kilavljenje, ni divljanje“, kažu u videu. Po njima, od vozača zavisi koliko će trajati motor, bez obzira na fabričke greške i manjkavosti.

(Kurir.rs/MONDO)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track