VOZILI SMO, FORD KUGA: Zna da igra na svim terenima, gleda pogledom aston martina i spretno se penje po snegu!
Foto: Kurir

Test

VOZILI SMO, FORD KUGA: Zna da igra na svim terenima, gleda pogledom aston martina i spretno se penje po snegu!

Auto -

Na testu Kurira skoknuli smo do Kopaonika, a naše vozilo se odlično snalazilo pri velikim brzinama, kao i na beloj podlozi

Pogled oči u oči otkriva nasleđe "aston martina", čiji DNK je od pre petnaestak godina deo gotovo svakog "forda". Zaobljeni farovi sa dve integrisane kockice su ono čime "kuga" osvaja na prvu loptu. Dizajn ostatka karoserije je pitanje ukusa. Posle dinamične njuške sledi konzervativni nastavak, koji nam se nije svideo. Pitanje je ima li ovde šarma, ali utisak "vade" moderna zadnja svetla.

Ford, ford kuga, ford kuga test, vozili smo ford kuga
foto: Kurir
Ford, ford kuga, ford kuga test, vozili smo ford kuga
foto: Kurir

Ako se nekome i ne svidi spolja, osvojiće ga karakterom. "Kuga" se brzo uvlači pod kožu performansama i osećajem za volanom. To smo proverili jer smo skoknuli do Kopaonika. Auto-put, pa magistrale i najzad bela podloga.

Ford, ford kuga, ford kuga test, vozili smo ford kuga
foto: Kurir
Ford, ford kuga, ford kuga test, vozili smo ford kuga
foto: Kurir

Oduševljava zvučnom izolacijom u gradu i pri brzini od 100 km/h. Pri 130 km/h nešto je bučniji zbog vazduha, dok je trocilindrični 1,5-benzinski agregat odlično utišan. Na magistrali se odlično ponaša i, uz uživanje za volanom, bez umora prelazimo više od 250 kilometara. Krivine veoma dobro pegla uz minimalno uvijanje karoserije.

Ford, ford kuga, ford kuga test, vozili smo ford kuga
foto: Kurir
Ford, ford kuga, ford kuga test, vozili smo ford kuga
foto: Kurir

Kad je zagazio u sneg, vidi se za šta je treniran. Gume 225/60 od 17 inča su savršena oprema za belu podlogu. Lako se zavlači po dubljem snegu, ali odatle zna i da se izvuče. Zimske čarolije uz "kugu" dobijaju pravu čar. Snažan agregat sa 150 KS odlična je mera za čak tonu i po SUV-a. Ovaj motor je sofisticiran jer svaki cilindar ima dva injektora - po jedan za visoki i niski pritisak. Program omogućava deaktivaciju cilindra kad se vozi konstantnom brzinom, čak i kad lagano ubrza. Tada se isključuje prvi cilindar, pa postaje dvocilindraš. U praksi je potrošnja nešto veća u odnosu na dizel.

Ford, ford kuga, ford kuga test, vozili smo ford kuga
foto: Kurir
Ford, ford kuga, ford kuga test, vozili smo ford kuga
foto: Kurir

Uz 130 km/h na auto-putu, posle magistrale i planinskih uspona potrošio nam je sedam litara na 100 km. Uz blažu nogu na gasu, to bi moglo da bude i litar manje. Sistem za sprečavanje sudara s detekcijom pešaka neprekidno motri na put - vozila, bicikle i pešake. U slučaju neizbežnog sudara, automatski aktivira sistem kočenja ako vozač ne reaguje. Ipak, za pohvalu je odlična kalibracija ovog programa, koji ne remeti vozača čak ni pri žešćim manevrima.

Ford, ford kuga, ford kuga test, vozili smo ford kuga
foto: Kurir

Nova "kuga" je za 90 kilograma lakša od prethodne generacije, ali zato je narasla za 44 milimetra u širinu i za 89 milimetara u dužinu, na ukupnih 4,61 metar. Međuosovinsko rastojanje šire za 20 milimetara donelo je još prostora na zadnjim sedištima. Sve to nije nauštrb prtljažnika, koji broji 435 litara. U praksi, pozadi mogu da se smeste i tri odrasle osobe, a specijalitet "kuge" je pomeranje zadnje klupe, što nema gotovo nijedan konkurent.

Ford, ford kuga, ford kuga test, vozili smo ford kuga
foto: Kurir

Enterijer je mordernizovan, pa je pred vozačem digitalni ekran od čak 12,3 inča. Međutim, centralni ekran od osam inča je mali, pa bi bilo dobro da se stilisti što pre pobrinu da to isprave. Materijali su većinom kvalitetni, a završna obrada na visokom nivou. "Kuga" u paketu "titanijum" s motorom 1,5 i manuelnim menjačem sa testa košta 33.990 evra. Ovo nije jeftin SUV, ali spreman je da opravda uloženo.

FORD KUGA 1,5

Motor: 1.496 ccm Snaga: 150 KS Masa: 1.564 kg Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 s Maks. brzina: 195 km/h Dužina / širina / visina: 4.629 / 1.883 / 1.680 mm Međuos. razmak: 2.710 mm Prtljažnik: 435 / 1.534 litara Masa: 1.524 kg Osnovni model (1,5): 33.990 evra

Moćna osnovna oprema

ABS, ESP, EBA, EBB, HLA, HLA - pomoć pri kretanju na uzbrdici, LKA / LDW - sistem protiv nenamernog napuštanja saobraćajne trake, alarm • električni servo, Izofiks, TPMS - senzori pritiska u pneumaticima, ambijentalno LED osvetljenje u kabini, električna parking-kočnica, 12 V utičnica u tovarnom prostoru, start-stop, beskontaktni ključ, odabir moda vožnje (normal, eko, sport, sliperi), dvozonska automatska klima, tempomat s limiterom brzine, kamera, ICE Pak 14, DAB • 6 zvučnika, blutut, glasovne komande, halogeni farovi, LED dnevna i zadnja svetla, 17" alu-felne, dvostruki hromirani završetak izduva, maglenke, prednji i zadnji parking-senzori, krovni nosači u sivoj boji...

1 / 11 Foto: Kurir

Kurir.rs / M. Radulović

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track