Kada je u pitanju održavanje automobila, servisiranje i zamena ulja su teme koje privlače najveću pažnju.

Posebno, vozači imaju mnogo pitanja o intervalima zamene ulja. Dakle, vreme je da kočionom sistemu posvetimo pažnju koju zaslužuje!

shutterstock-533329687.jpg
Shutterstock 

Koja je funkcija kočionog ulja?

Kočnicama automobila upravljaju hidraulični sistemi i stoga im je potrebna kočiona tečnost. Izuzetak su neki starinski automobili, koji koriste kočione sisteme kojima upravljaju šipke i poluge. Hidraulično kolo u kočionom sistemu automobila je zatvorenog tipa.

To znači da se kočiona tečnost nikada ne troši i da je ukupna zapremina uvek konstantna.

shutterstock-16460311.jpg
Shutterstock 

Rešenja za nizak nivo tečnosti

Najbolje rešenje je zameniti istrošene jastučiće novim. Deblji jastučići će gurnuti klipove nazad u komoru, prisiljavajući kočionu tečnost da se vrati u rezervoar.

Ali još jedan razlog za iscrpljivanje rezervoara je curenje u kočionom sistemu. Ako sumnjate, odmah bi trebalo da posetite mehaničara.

Kada je vreme za zamenu tečnosti?

Čak i bez curenja, hidraulična tečnost se vremenom degradira. Dakle, mora se zameniti. Tečnost se mora ispumpati i zameniti svežom tečnošću.

shutterstock-1331190830.jpg
Shutterstock 

Zatim je potrebno odzračiti sistem da bi se izbacili mehurići vazduha. Preporučljiva je zamena na otprilike svakih 60.000 km.

(Kurir.rs/Srbija Danas)

Bonus video:

00:33
"NEPRIMERENO SAM MORAO DA UPOZORIM NASILNIKE KAKO BI SE SMIRLI!" Glumac otvorio dušu: Ta grupa se preselila iz Beograda  Izvor: Kurir televizija