OVAJ DEO JE KLJUČAN ZA PRAVILAN RAD VAŠEG MOTORA: Evo zbog čega NE TREBA da ga čistite već KUPITE NOVI i zamenite ga na vreme
Prisutan i u benzinskim i u dizelskim automobilima, njegova je uloga ključna za pravilan rad motora vozila. Osim pravilnog održavanja, potrebno je razjasniti i kada promeniti filter goriva - da li ga je bolje zameniti ili jednostavno očistiti?
Misija filtera goriva je brinuti se o zdravlju motora. Tačnije, on sprečava da bilo kakva nečistoća dospe u sistem ubrizgavanja. Istovremeno pomaže u kontrolisanju potrošnje tako da ona bude optimalna.
Kada je filter goriva začepljen (delimično ili potpuno), motor ne dobija potrebnu količinu benzina ili dizela da bi mogao normalno funkcionisati. Pritisak će biti niži nego što bi trebalo, a mlaznice, sa svoje strane, neće osigurati gorivo koje je naredila upravljačka jedinica.
Očito, vozilo neće raditi ispravno. U najboljem scenariju neće imati dovoljno snage, a u najgorem slučaju doći će do ozbiljnog kvara, poput nekontrolisanih eksplozija u cilindrima. Proizvođači i mehaničari ne savetuju čišćenje filtera goriva. Razlog? Bez obzira na to koliko je iscrpan ovaj proces, nečistoće koje ga ometaju nikada nisu u potpunosti eliminisane.
Suprotno onome što se događa s drugim filterima, kao što je filter vazduha, u ovom slučaju zadatak ne bi imao željeni učinak. Daleko od toga da je koristan, ovaj postupak čišćenja može čak delovati protiv toga, budući da će nakupljena prljavština i dalje biti potencijalna opasnost za pravilan rad motora.
Zato je preporučljivo promeniti filter goriva. To je jednostavna mehanička operacija koja ne zahteva puno rada. Konačni trošak, uz potpuno novi filter, obično nije veći od 80 evra.
A koliko često morate menjati filter goriva? Interval zavisi od modela vozila, a pre svega od pređenih kilometara. Svaki proizvođač daje indikativno vremensko razdoblje, ali većina cilja na 60.000 kilometara. Međutim, preporučljivo je zameniti filter i pre kako bi se osigurao ispravan rad motora.
Automobil će sam biti zadužen za slanje signala vozaču kada filter goriva uđe u poslednji deo svog veka trajanja. Jedan jasan znak su problemi s paljenjem, a drugi su čudni ili nepravilni zvukovi kada se vozilo pokrene ili kada motor radi u praznom hodu.
Još jedan znak koji može biti sinonim za prljav filter je naglo povećanje i smanjenje snage, kao i neuobičajeno povećanje potrošnje. Ako je automobil duže vreme stajao, moguće je da će pri ponovnoj vožnji doživeti pad broja obrtaja i zastati.
(Kurir.rs/ Jutarnji list)
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija