U Folksvagenu se upalila crvena lampica, a razlog su mešoviti rezultati za potpuno električno poslovanje kompanije i ozbiljni problemi sa kojima se suočava ovaj nemački automobilski gigant.

Naime, izvršni direktor Folksvagena Tomas Šefer je tokom nedavnog internog sastanka s menadžerima kompanije rekao da "krov gori", sugerišući da je "sve na kocki" za nemačkog proizvođača automobila dok nastoji da postane vodeći proizvođač električnih vozila, a da istovremeno snabdeva globalno tržište s vozilima s unutrašnjim sagorevanjem.

fio-8vxkam4ci4f.jpg
Printscreen Twitter @volkswagen 

U Sjedinjenim Američkim Državama, prodaja krosovera ID.4 se učetvorostručila u drugom tromesečju u poređenju s prošlom godinom, sa 6.690 prodatih vozila, dok je deo evropske fabrike Emden u Nemačkoj, tačnije onaj u kojem se sklapa ID.4, bio zatvoren na šest nedelja zbog slabe potražnje, navodi Jutarnji.hr.

Imajući to na umu, Šefer je svojim menadžerima ukazao da će sledeće nedelje i meseci biti "vrlo teški" i pozvao ih da postignu "male pobede". Takođe planira da uvede novu seriju takozvanih "programa učinka" koji imaju za cilj uštedu ogromnih 10 milijardi evra u potrošnji tokom sledeće tri godine.

- Dozvoljavamo da troškovi budu previsoki u mnogim područjima - rekao je izvršni direktor VW, pozivajući na trenutno zamrzavanje potrošnje jer marka nastavlja da snažno ulaže u novu EV tehnologiju i proizvodnu infrastrukturu, primećuje Wards Auto.

in0022-id3redstairs-106.jpg
Printscreen volkswagen.de 

Dalje, prodaja u Kini je bila nedovoljna i nemačka marka je bila prisiljena da snizi cene svojih najprofitabilnijih modela da bi ostala konkurentna, ali to takođe znači niže profitne marže. Na primer, cena potpuno električnog hečbeka ID.3 je smanjena na samo 15.700 evra u Kini, što ga čini upola jeftinijim nego u Evropi, gde počinje s otprilike 32.000 evra bez poreza.

- Naše strukture i procesi su još uvek previše složeni, spori i nefleksibilni - dodao je Šefer.

Uskoro, Folksvagen takođe želi da lansira seriju pristupačnijih električnih modela čija cena bi mogla da bude niža od 20.000 evra da bi se takmičila s rivalima kao što su Sitroen i Reno.

(Kurir.rs/ B92)