Slušaj vest

Sve je više novih automobila koji umesto rezervnog točka dolaze opremljeni setom za reparaciju gume. I dok se proizvođači pozivaju na smanjenje težine vozila, potrošnje goriva i povećanje prostora u prtljažniku, vozači često ostaju neprijatno iznenađeni kada se nađu pored puta sa probušenom gumom i bez rezervnog točka.

Otkrivamo vam kako se koristi set za reparaciju.

profimedia0727231575.jpg
Sve je više novih automobila koji umesto rezervnog točka dolaze opremljeni setom za reparaciju gume Foto: Wirestock, Inc. / Alamy / Alamy / Profimedia

Set za reparaciju gume sadrži tečnost za zaptivanje i mali kompresor koji se priključuje na utičnicu od 12V (upaljač u automobilu). Ovaj sistem je osmišljen za brzo i privremeno rešenje – da omogućite sebi dolazak do najbližeg servisa.

Kako se koristi set?

1. Pronađite uzrok bušenja – ako je moguće ukloniti ekser ili drugi predmet, učinite to pažljivo.
2. Protresite bocu sa zaptivnom tečnošću i spojite je sa ventilom na gumi, prema uputstvu proizvođača seta.
3. Povežite kompresor na ventil i u utičnicu automobila.
4. Uključite kompresor i naduvajte gumu na preporučeni pritisak.
5. Vozite pažljivo (najčešće do 80 km/h) i ne duže od 100 kilometara, jer je ovo privremeno rešenje.

shutterstock_2169549753.jpg
Rezervna guma Foto: Shutterstock

Moramo napomenuti i da ovi setovi nisu efikasni kod velikih oštećenja bočne strane gume. Takođe, nakon upotrebe tečnosti, guma može biti nepopravljiva – zato je važno da se posavetujete sa vulkanizerom.

Dakle, pre puta proverite šta se nalazi u prtljažniku vašeg vozila. Ako imate samo set za reparaciju – upoznajte se sa njegovim korišćenjem i proverite rok trajanja tečnosti. To može napraviti veliku razliku kada se nevolja dogodi daleko od kuće.

Video: Došli čak iz Nepala da menjaju gume u Srbiji

DOŠLI ČAK IZ NEPALA DA MENJAJU GUME U SRBIJI! Auto-servis na Voždovcu ima četvoricu vulkanizera iz Azije, vlasnik PREZADOVOLJAN Izvor: Kurir TV