Ako putujete kolima, ovo morate znati: Vozači ostanu neprijatno iznenađeni tek kad se nađu pred put s ovim velikim problemom
Sve je više novih automobila koji umesto rezervnog točka dolaze opremljeni setom za reparaciju gume. I dok se proizvođači pozivaju na smanjenje težine vozila, potrošnje goriva i povećanje prostora u prtljažniku, vozači često ostaju neprijatno iznenađeni kada se nađu pored puta sa probušenom gumom i bez rezervnog točka.
Otkrivamo vam kako se koristi set za reparaciju.
Set za reparaciju gume sadrži tečnost za zaptivanje i mali kompresor koji se priključuje na utičnicu od 12V (upaljač u automobilu). Ovaj sistem je osmišljen za brzo i privremeno rešenje – da omogućite sebi dolazak do najbližeg servisa.
Kako se koristi set?
1. Pronađite uzrok bušenja – ako je moguće ukloniti ekser ili drugi predmet, učinite to pažljivo.
2. Protresite bocu sa zaptivnom tečnošću i spojite je sa ventilom na gumi, prema uputstvu proizvođača seta.
3. Povežite kompresor na ventil i u utičnicu automobila.
4. Uključite kompresor i naduvajte gumu na preporučeni pritisak.
5. Vozite pažljivo (najčešće do 80 km/h) i ne duže od 100 kilometara, jer je ovo privremeno rešenje.
Moramo napomenuti i da ovi setovi nisu efikasni kod velikih oštećenja bočne strane gume. Takođe, nakon upotrebe tečnosti, guma može biti nepopravljiva – zato je važno da se posavetujete sa vulkanizerom.
Dakle, pre puta proverite šta se nalazi u prtljažniku vašeg vozila. Ako imate samo set za reparaciju – upoznajte se sa njegovim korišćenjem i proverite rok trajanja tečnosti. To može napraviti veliku razliku kada se nevolja dogodi daleko od kuće.
Video: Došli čak iz Nepala da menjaju gume u Srbiji