GLEDALI SMO TINEJDŽ MISTERIJU BLOK 27: Serija može pravo na Netfliks ili HBO! Nikad ništa slično nije rađeno u Srbiji

Premijera samo na superstaru

Mnogim autorima iz Srbije poslednjih godina uzor je serija "Pravi detektiv" (True Detective), a s novom tinejdž misterijom "Blok 27" približili smo "Čudnijim stvarima" (Stanger Things) i "Mraku" (Dark).

Za razliku od Amerikanaca i Nemaca, gde imamo zanimljivo predgrađe, šumu i bunkere, "Blok 27" koristi socijalističke blokove kao mesto radnje. I nemojte da vas uplaši u nazivu "tinejdžer", jer je ovaj SF namenjen svim generacijama.

Serija Blok 27

Premijerno prikazivanje i start "Blok" će imati 19. februara na kanalu Superstar TV, gde stiže kao novi zajednički projekat produkcijske kuće "Fajerflaj" i Telekoma Srbije. Kreator svih šest epizoda je Ivan Knežević, a reditelji su Milica Tomović i Momir Milošević. Scenario potpisuju Ivan Knežević (radio je prvu i poslednju), Boris Grgurović, Ljubica Luković i Boban Jevtić.

Serija Blok 27

Jedne noći nakon treninga četrnaestogodišnji Rastko, uzoran đak i sportista, nestane u Blokovima Novog Beograda. Milica, Rastkova sestra bliznakinja, besna na roditelje i nezainteresovanu policiju, odlučuje da sama nađe brata. Uz pomoć najboljeg druga Bogdana i Darka, mladog dilera u pokušaju, Milica od lokalnog čudaka saznaje da je Rastko u Bloku 27, glasi ukratko zaplet ove priče. Na novinarskoj projekciji prikazane su nam prva i peta epizoda, i mogu s pravom da kažem da ova serija pomera tematske granice domaće produkcije. Nikada u Srbiji nije rađena serija koja u sebi spaja misteriju, fantastiku, triler i tinejdžersku dramu o odrastanju. Ivan Knežević, kao ni autori "Crne svadbe" Nemanja Ćipranić i Strahinja Madžarević, uspeli su svoje projekte da naprave da izgledaju kao da su spremni za Netfliks, Amazon i HBO, da uzmu dobre uzore iz tih produkcija, ali da im daju snažnu lokalnu notu. Novi Beograd i njegova specifična atmosfera i arhitektura mogu se posmatrati kao jedan od karaktera serije. "Blok 27" traži od vas kao publike izvesnu pažnju i strpljenje i gledanje prethodnih epizoda pre svake nove.

Serija Blok 27, Blok 27

Peta epizoda, koju smo pogledali, vraća nas u prošlost, u šezdesete godine. Za nju je bio zadužen Boban Jevtić kao scenarista i objašnjava nam ko je odveo Rastka u Blok 27. Glavne uloge tumače tinejdžeri Ema Pendlberi, Veljko Ilinčić, Stefan Lazić i Andrej Jovović. Niko od njih ne bavi se glumom, ali to im nije bio problem da budu prirodni i uverljivi pred kamerom. Mladi reditelji Milica i Momir sjajno su radili sa svakim od njih. Prvu veliku i sjajnu ulogu u Srbiji je napravila i Ivana Mladenović iz Kladova, rediteljka koja već niz godina živi i stvara u Rumuniji, ali i omiljeni negativac domaće kinematografije Aleksandar Gligorić, sada kao dobar momak i policajac. Ostale uloge su poverene Dušanu Miloševiću, Strahinji Kostiću, Katarini Marković, Milovanu Filipoviću, Tatjani Kecman, Goranu Smakiću, Bojani Zečević, Branku Đuriću, Milanu Kolaku i mnogim drugima.

Zasad, nakon dve odgledane epizode, sve su karte otvorene i ne smem da prognoziram da li priča ima srećan ili tragičan kraj. Međutim, svakako ćemo jednog dana o njoj pisati kao o generacijskoj seriji koja je sa sobom donela neki novi kvalitet, ton i boju u srpski film.

Serija Blok 27

Kurir.rs/ TV Ekran/ Ljubomir Radanov

02:14