KRITIKA ZLATNOG DEČKA: Sjajna glumačka postava, koja nosi film čak i kada priča postane previše ambiciozna

dve tv premijere

Prvi praznični dan, 30. april, na RTS 1 biće obeležen sa dve srpske televizijske premijere, velikim ovogodišnjim bioskopskim hitom "Zlatni dečko" i zanimljivim spojem dokumentarnog i igranog filma, shodno Prazniku rada, o gastarbajterima - "Sumrak u bečkom haustoru".

Serija Zlatni dečko, Denis Murić

Interesovanje za zakulisna dešavanja u fudbalu nije ograničeno samo na naše prostore, jer se velike afere javljaju i u svetskim okvirima. Sport koji sa sobom nosi velike budžete, a za najuspešnije ne samo brojne obožavaoce nego i glamur, privlačan je i za ljude s one strane zakona i za poslove na ivici legalnih. "Zlatni dečko" pokušava da ispriča jednu lokalnu priču o mladom Denisu koji je prepoznat kao veliki talenat. Ovaj, kako sam za sebe kaže, novi Maradona ne dobacuje mnogo od sirovog talenta jer za kratko vreme uspeva da upadne u maltene sve zamke fudbala - bahato ponašanje vodi ka gubitku povoljnog ugovora, a potom se stvari nižu logičnim tokom; nesvestan da je sam sebi najveći protivnik, Denis smatra da treba uživati bez preterane brige o budućnosti i prepušta se raskalašnom životu, dok je menadžer Čaki, jedini autoritet koji ima, ništa bolji od njega. Čakijevi kockarski dugovi Denisa prebacuju u ruke "kontroverznih biznismena", koji brzo shvataju da ovo ulaganje zahteva dodatno angažovanje, ali bez očekivanih ekstremnih grubosti. Tako Denisu kao neka vrsta mentora dolazi Maki, tek pušten iz zatvora, koji najbolje razume mladića poteklog s margine. Među njima se javlja poverenje, ali lagani Denisov povratak u formu i ozbiljniji pristup radu privlači pažnju još jačih igrača u mutnim vodama fudbalske mafije.

Tihomir Stanić, Zlatni dečko

Jedan od najsnažnijih aduta "Zlatnog dečka" je sjajna glumačka postava, koja nosi film čak i kada priča postane previše ambiciozna i razgranata za svoje dobro. Denis Murić u glavnoj ulozi se kao još mlađi već pokazao kao najveći talenat svoje generacije filmovima "Ničije dete" i "Enklava". Ostatak ekipe takođe je sjajan, pre svega Igor Benčina kao Maki, sitni kriminalac koji bi možda postao veliki da nije od onih koji uvek teraju po svome, pa preko psihopatski smirenog Petra Strugara i jednako jezivog Tihomira Stanića kao mafijaških suparnika, sve do neozbiljnog menadžera Čakija, koga tumači Andrija Kuzmanović. "Zlatni dečko" nije još jedan od filmova o srpskim kriminalcima sa "gasom do daske", već autori ulažu trud da temi pristupe u formi ozbiljne drame, čak i kada na ekranu ima humora. Fudbalske igre je relativno malo jer je oko ovog sporta i u stvarnosti glavna akcija često van terena.

Mladen Đorđević

"Sumrak u bečkom haustoru" je film koji obeležava pedeset godina postojanja gastarbajtera u Austriji, poteklih sa jugoslovenskih prostora. Oni koji su se nekada nazivali "ljudima na privremenom radu u inostranstvu" u međuvremenu su se tu skućili, imaju potomke, a neki su već i kosti ostavili. Današnje generacije i dalje su raspete između slabo plaćenih poslova (poput vožnje taksija) i otadžbine o kojoj imaju maglovite ideje. Režiser Mladen Đorđević oslanja se na dela velikana poput Želimira Žilnika, veštim radom sa stvarnim ljudima s margine ili iz sfere "običnog sveta", pristupa im s poštovanjem i iako ovo funkcioniše kao dokumentarni film, scene koje snima delimično su ponovljene iz njihovog života. Sveprisutna kamera hvata sjajne analize položaja ljudi rade u tuđini, od toga da je "Austrija tražila radnike, a dobila ljude", pa do istine da ih u Beču preziru, a u zavičaju im zavide. Večito nezadovoljni, i pored napornog rada, imaju potrebu da se izraze u amaterskom pozorištu, a manjak vodilja nadomešćuju odlascima kod vračare. Ova žena je ne samo osoba za ispovedanje već i bračni i poslovni savetnik, duhovni vođa i podrška u odlukama koje, u očima gledaoca odmah izgledaju kao potencijalna katastrofa, ali su istovremeno u svim tim okolnostima potpuno logične.

Nikola Popević

Kurir.rs

02:41