ISPRAVKA Ruski naučnici nisu držali petoro ljudi budnim 30 dana u strašnom eksperimentu, priča je izmišljena
Foto: Youtube/IReadCreepyPastas

fejk Eksperiment

Ludi svet -

Već nekoliko godina se po portalima piše o “jezivom eksperimentu” koji su naučnici u SSSR izveli na petoro političkih zatvorenika, držeći ih budnim mesec dana kako bi testirali efekte lišavanja sna na ljudski mozak, a priča se našla i na našem sajtu. Međutim, ništa od navedenog nije istina.

Kako se navodi u tekstu, kasnih 40-ih godina prošlog veka, pet ljudi koji su smatrani neprijateljima države, izabrani su da učestvuju u eksperimentu nedostatka sna, a cilj je bio da se koriste male doze eksperimentalnog gasa koji bi mogao da eliminiše potrebu za spavanjem.

foto: Youtube/IReadCreepyPastas

O “eksperimentu” ne postoje nikakve službene informacije, jer se nikada nije desio.

“The Russian Sleep Experiment” (“Ruski eksperiment sa spavanjem”) naziv je horror priče koja je objavljena 2010. godine na stranici „Creepypasta Wiki“ i od tada je inspirisala niz drugih priča, scenarije za nekoliko filmova, ali i diskusije o tome da li je “eksperiment” bio stvaran, što se često dešava sa viralnim pričama.

“Creepypasta Wiki” je inače stranica na kojoj bilo ko može anonimno objaviti strašne priče koje izmisli - ili, što je češći slučaj, pronađe na internetu. Tako je, po svoj prilici, bilo i sa pričom o "ruskom eksperimentu", koja je završila i na našem portalu uz video u kome se govori o ovom "događaju" iako je kao autor ipak navedena pomenuta stranica.

Prema toj, kako je utvrđeno, izmišljenoj priči, subjekti su držani u zatvorenom prostoru kako istraživači ne bi bili izloženi gasu, a zatvorenici su imali samo mikrofone kako bi mogli da komuniciraju. Dobili su knjige, toalet i tekuću vodu, dovoljno hrane za svakog za ceo mesec.

Dalje se opisuje kako je "prva 3 dana, sve išlo dobro, a zatvorenicima je dato lažno obećanje da ako budu kooperativni i ne spavaju 30 dana, biće oslobođeni". Razgovori i dela su bili snimani, a naučnici su primetili da zatvorenici otvoreno počinju da pričaju o traumama koje su imali. Posle 4 dana, razgovori su postali mračniji, navodi se u tekstu.

foto: Youtube/IReadCreepyPastas

Sledi niz opisa stanja kroz koje su prolazili učesnici "eksperimenta", od paranoje, do šaputanja u mikrofone, vrištanja i slično.

foto: Youtube/IReadCreepyPastas

Priča, koju je na stranicu Creepypasta postavio korisnik "Orange Soda", završava se tako što je jedan stražar puca u zatvorenika koji izgovara poslednje reči: "Tako...blizu..slobode."