ZAVRŠEN 51. BITEF: Teatar iz Berna briljirao na Velikoj Sceni Narodnog pozorišta
Foto: Printscreen/Twitter

KRAJ

ZAVRŠEN 51. BITEF: Teatar iz Berna briljirao na Velikoj Sceni Narodnog pozorišta

Pop kultura -

Predstava "Istrebljenje" Olge Bah u režiji Ersana Mondtaga i produkciji Koncert teatra iz Berna izvedena je sinoć na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu kao poslednja u Glavnom programu 51. Bitefa.

Junaci drame mlade nemačke autorke su četvoro mladih ljudi koji iskušavaju i zloupotrebljavaju sve slobode savremenog zapadnog društva, proživljavajući ekstazu, ali ih to ne ispunjava već, naprotiv, stvara strah, nesigurnost i bespomoćnu čežnju za iskustvom realnosti.

Reditelj Mondtag vrlo radikalno menja kontekst, izmešta radnju iz savremenog urbanog ambijenta u halucinantni pastoralni svet. Tu su veštačko rastinje i jezerce, plastične šumske životinje, glumci obučeni u kostime golih ljudi - kao strip verzije Adama i Eve čime skreće pažnju da zapadno društvo asocira na idiličnu pastoralu kojoj, kao takvoj, promena ne treba, u kojoj je sigurnost obezbeđena, a zapravo je sve tu lažno, hipokritsko, duboko trulo, na ivici ambisa...

"Naš cilj smo mi. Pravila su problem, a ne ljudi koji ih se ne drže. Nema nevinih, krivi smo kao celina. Ccovek nikad nije slobodan jer bira između datih mogućnosti. Rat je biznis, pobednik nije potreban, haos je efikasniji. Seobe su najperfidnije oružje ikad izmišljeno. Da se svi plašimo, to je neophodnost", samo su neke od poruka koje upućuju junaci u atmosferi rejv žurke pod dejstvom droge ili tokom simulacije seksualnog odnosa. Mondtag je kreirao vizuelno vrlo efektnu predstavu, tokom čijeg izvođanje je publika na sceni, istovremeno pružajući politički komentar na savremeno zapadno društvo, šaljući poruku da "nesloboda opstaje jer se veruje da treba menjati ponešto, a ne treba menjati ponešto, nego sve".

U rasponu od antičke kosmogonije, s omamljujućom dionizijskom snagom i radošću života ("Olimp"), do rastočene savremene pastorale i njenih impotentnih junaka ("Istrebljenje"), 51. Bitef je opisao krug svog "epskog putovanja" (slogan "Epic trip") koje istražuje kako je i zašto naše vreme "iskočilo iz zgloba". Publika je prethodnih dana u Glavnom programu pogledala šestočasovnu predstavu "Kvizula" britanske pozorišne trupe "Forced Entertainment", 24-časovni "Olimp: U slavu kulta tragedije" belgijskog reditelja Jana Fabra koji je privukao veliku pažnju javnosti i izazvao različite reakcije.

foto: Dragana Udovičić

Na programu je bio i "Sneg" u režiji Mondtaga i produckiji Talijateatra iz Hamburga, priznati slovenački reditelj Jernej Lorenci predstavio je produkciju "Biblija, prvi pokušaj" u izvođenju ansambla Slovenskog narodnog gledališča - Drama Ljubljana i premijerno koprodukciju Narodnog pozorišta i Bitef teatra "Carstvo nebesko". Takmičarski program je upotpunjen i komadom "(Sa)slušanje" iranskog autora Amira Reze Kuhestanija u izvođenju ansambla Pozorišne kompanije Mehr.

Kurir.rs/Tanjug, Foto: Printscreen/Twitter

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track