OVO JE ŽENA OD KOJE SU SVIMA KLECALA KOLENA U HOLIVUDU: Bila je STRAŠNA, 1 potezom je ljudima uništavala ŽIVOTE i uživala u tome!
Foto: NZ / Christophel Collection / Profimedia

igrala se

OVO JE ŽENA OD KOJE SU SVIMA KLECALA KOLENA U HOLIVUDU: Bila je STRAŠNA, 1 potezom je ljudima uništavala ŽIVOTE i uživala u tome!

Pop kultura -

Rođena kao Elda Furi 1885. u Pensilvaniji, kao jedno od devetoro dece u porodici kvekera, Heda Hoper je pobegla od kuće sa 18 godina kada su roditelji odbili da podrže njenu ambiciju da igra u pozorištu.

Heda Hoper
foto: cineclassico / Alamy / Alamy / Profimedia

Elda je debitovala na Brodveju 1909. Godine 1913. glumila je zajedno sa tadašnjom zvezdom matinea DeVolfom Hoperom, za koga se ubrzo nakon toga udala. Ona je bila njegova peta žena, a brak nije potrajao ni deceniju. Imali su jednog sina, Vilijama DeVolfa Hopera mlađeg, koji će kasnije takođe postati glumac. Nakon razvoda više se nije udavala.

Pojavila se u više od 100 filmova

Promenila je ime u Heda 1919. godine. U naredne tri decenije pojavila se u više od 100 filmova, često glumeći žene iz visokog društva.

Glumica po ugovoru u eri kada su zvezde plaćale sopstvene kostime, Heda je bila poznata po ekstravaganciji. Kažu da je jednom potrošila platu od 5.000 dolara na kostime za jednu od svojih najranijih uloga na ekranu. Rola je bila potpuno beznačajna, ali je Heda zbog odeće privukla više pažnje od glavne glumice.

Ovaj potez je bio sračunat da o njoj počne da se priča. I - uspeo je!

Heda Hoper
foto: Cosmopolitan Productions - Metro / AFP / Profimedia

- Producenti koji nisu znali ni kako se zovem počeli su da govore: “Dovedite onu što je igrala bogatašicu u “Virtuous Wives”. Ona će ovo obući - napisala je Heda u svojim memoarima “From Under My Hat”.

“Nije imala stila, bila je ekscentrična!”

Do sredine ‘30-ih, Hedina karijera na filmu je propala, ali joj je anahroni osećaj za stil doneo posao modnog komentatora na radiju. Tražeći novi izvor prihoda, počela je da piše trač-kolumnu 1937. godine.

Kada je kolumna Hede Hoper “Holivud” debitovala u Los Anđeles Tajmsu, 4. februara 1938, njena popularnost je naglo porasla.

Prema navodima iz njene biografije, u narednom periodu kolumna koju je pisala se štampala u 30 nacionalnih dnevnih listova, 3.000 novina iz malih gradova i 2.000 nedeljnika, a to je praktično znalio da je Herina čitalačka publika narasla na milione, nadmašivši bilo koju drugu trač-kolumnu tog vremena.

Heda Hoper sa Klarkom Gejblom
Heda Hoper sa Klarkom Gejblomfoto: Everett Collection / Everett / Profimedia

Heda Hoper je znala kako da se dopadne holivudskoj eliti onog vremena. Oblačila se u ekscentrične kostime da bi se družila sa bogatima i slavnima. Navodno je kupovala 150 šešira godišnje.

- Kitnjastost je bila njen trik! Nije imala stila, bila je ekscentrična. Njena garderoba ju je učinila dopadljivijom i manje pretećom, a njom kao da je poručivala: Vidi, ja sam tvoja ekscentrična tetka - rekao je kostimograf Danijel Orlandi za Njujork Tajms 2015.

Njen prepoznatljiv stil bio je fasada iza koje se skrivala, obmana koja joj je omogućila da se približi ljudima o kojima je pisala. To ju je pretvorilo u brend!

Na vrhuncu moći ‘40-ih i ‘50-ih, kolumnistkinja Heda Hoper imala je toliko uticaja da je mogla da uništi karijeru bilo koga sa svega nekoliko zlobnih rečenica. To što se krila ispod šešira tako kitnjastih da su graničili sa parodijom samo je pojačavalo njenu mističnost.

Heda Hoper je bila vredna, takmičarski nastrojena i oštra. Nije se plašila da upotrebi svoju otrovnu olovku i krene na neke od najomiljenijih holivudskih zvezda.

Prva je objavila priču o dugogodišnjoj aferi Ketrin Hepburn i Spensera Trejsija, što je razbesnelo glumicu. Tako je žestoko kritikovala veze Čarlija Čaplina sa mlađim ženama da je upravo njeno pisanje doprinelo da se slavnom komičaru uskrati ponovni ulazak u SAD.

Heda Hoper sa Ritom Hejvort
Heda Hoper sa Ritom Hejvortfoto: Frank Worth / Zuma Press / Profimedia

Jedna od “žrtvi” bila je i glumica Ingrid Bergman. Hoper je tokom ‘40-ih podržavala Bergmanovu u svojim kolumnama zalažući se za to da upravo ona dobije glavne uloge u “Zvonima Svete Marije” i “Jovanki Orleanki”. Zato je bila naročito besna kada joj je glumica prećutala da je trudna i da ima aferu sa oženjenim režiserom Robertom Roselinijem.

Ingrid je poricala trudnoću, a Heda joj je poverovala. Međutim, glumica je zaista bila trudna, a vest je procurila do Hoperove najveće rivalke Luele Parsons, koja je prva objavila vest. U potrazi za osvetom, Hoper je pokrenula PR kampanju osuđujući Bergmanovu da je vanbračno trudna i da nosi dete oženjenog čoveka.

Hoper je bila jedna od pokretačkih snaga za stvaranje tzv. “holivudske crne liste” koristeći svojih 35 miliona čitalaca da uništi karijere onih u industriji zabave za koje je sumnjala da su komunisti, da imaju komunističke simpatije, da su homoseksualci ili da vode raskalašene živote. Bila je vodeći član Filmskog saveza za očuvanje američkih ideala, osnovanog 1944. godine i posvećenog iskorenjivanju osumnjičenih komunista u Holivudu.

Sebe je smatrala čuvarom moralnih standarda u Holivudu i hvalila se da treba samo da uperi prstom na producenta i on bi odmah prekinuo preljubničku vezu.

'Kuća koju je sagradio strah'
"Kuća koju je sagradio strah"foto: Barry King / Alamy / Alamy / Profimedia

Sve ovo donelo joj je veliko bogatstvo. Kupila je kuću na Holivud Hilsu i nazvala je “Kuća koju je sagradio strah”.

Bila je aktivna praktično do poslednjeg dana pišući i po šest dnevnih kolumni i nekoliko nedeljnih. Umrla je od upale pluća 1966. kada joj je bilo 80 godina. Njeno bogatstvo tada je procenjeno na oko pola miliona što je današnja vrednost od preko 4 i po miliona dolara.

(Kurir.rs/Istorijski Zabavnik)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track