Slušaj vest

Kampanja "American Eagle Outfitterssa" sa Sidni Svini u glavnoj ulozi postala je najkontroverznija reklama godine, zbog optužbi da se njome propagira nacizam. Reakcije na društvenim mrežama se ne smiruju, a sada se oglasio i američki predsednik Donald Tramp.

Akcije kompanije "American Eagle Outfitters" danas su porasle za više od 12 odsto nakon što je američki predsednik Donald Tramp javno pohvalio novu reklamnu kampanju pomenutog brenda odeće sa glumicom Sidni Svini, poznate po ulogama u serijama "Euforija" i "Beli lotos".

U galeriji pogledajte kako izgleda reklama Sidni Svini:

Sidni Svini u centru skandala zbog reklamiranja farmerki Foto: printscreen/youtube/ American Eagle

On je na svojoj društvenoj mreži "Truth Social" naveo da je Svini registrovana republikanka, kao i da je u pitanju trenutno "najizazovnija" reklama zbog koje potrošači masovno kupuju ove farmerke, prenosi Blumberg. Kampanja koja je lansirana u julu nosi slogan "Sydney Sweeney Has Great Jeans", uz igru reči na engleskom jeziku – "jeans" (farmerke) i "genes" (geni).

U spotu Sidni Svini izgovara kako "geni određuju osobine poput boje kose, karaktera i boje očiju", dok zateže farmerke i ističe svoje plave oči uz rečenicu: "Moje farmerke su plave".

Video je izazvao burne reakcije na internetu - deo javnosti ocenio je da aluzije na "gene" bele plavokose žene ''podsećaju na rasističke teorije eugenike''. Drugi tvrde da se reklama previše analizira i da se radi o duhovitoj igri reči bez dublje poruke, prenosi Tanjug.

Kampanja je pokrenuta prošle nedelje, a glavni marketinški direktor kompanije "American Eagle" Krejg Bromers izjavio je da je u pitanju jedna od najboljih saradnja koju su ikada imali. Reklama je promovisana najjačim sredstvima, na sfernoj LED površini u Las Vegasu, 3D billboard na Tajms skveru u Njujorku, kao i na gotovo svim društvenim mrežama.

Donald Tramp Foto: Evan Vucci/AP, Youtube/CNBC-TV18, Rich Graessle / Zuma Press / Profimedia

"Ova reklama bi bila hit u Nemačkoj četrdesetih godina", "Iskreno, nikada nisam mislila da ću doživeti kako genetika, džins i neonacizam mogu biti u istoj reklami u 21. veku. Ali eto, tu smo gde jesmo, a Sidni je ponovo na meti kritika", "Možda Sidni nije razmišljala o kontekstu, nego je stala pred kamere i pročitala ono što su joj dali, ali danas to nije dopustivo. Svaka osoba mora biti svesna politilkog i istorijskog konteksta u kojem učestvuje", glase kritike sa mreža, a mnogo je negativnih reakcija.

"American Eagle" je ranije promovisao kampanje sa najvećim gen Z talentima poput glumice Džene Ortege i teniserke Koko Gof. Sa Sidni Svini brend je “dobio uticaj, ali izgubio strast i vrednosti,” rekao je za AdAge izvor i naglasio: “Zamenili su dugoročnu vrednost brenda za broj pregleda.”

“Možete do besvesti analizirati uvide, angažovati najveće zvezde, temeljno proveriti poruke i opet promašiti… jer publika ne reaguje na PowerPoint prezentacije. Ona reaguje na značenje, a značenje je fluidno. Kontekstualno je i oblikuje ga kultura u stvarnom vremenu. Živimo u vremenu kada se svaki potez, bilo da ga povlači javna ličnost ili brend, tumači kao poruka", objasnila je Sani Bonel, osnivačica i izvršna direktorka brend strategijske firme Motto.

(Kurir.rs/Žena)

Bonus video: Prozivaju ženu novog Džejmsa Bonda

PROZIVAJU ŽENU NOVOG DŽEJMSA BONDA Izvor: TikTok/pastabianxo