Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

STVORENO 37 PRASIĆA KOJI SU POTENCIJALNO DOBRI: Naučnici korak bliže presađivanju svinjskih organa ljudima!

Ovaj potez mogao bi da predstavlja revoluciju

Zanimljivosti

Međunarodni tim naučnika napravio je korak napred u ksenotransplantaciji ili presađivanju organa među različitim vrstama, stvorivši genetski modifikovane svinje čiji su organi pogodni za transplantaciju ljudima, objavljeno je u američkom časopisu "Science".

Ovaj potez mogao bi da predstavlja revoluciju u presađivanju organa jer bi se genetski modifikovani organi svinja, u koje su umetnuti ljudski geni, mogli transplantovati ljudima umesto retkih organa ljudskih donora na koje se najčešće vrlo dugo čeka.

Zbog sličnosti i kompatibilnosti svinjskih organa s ljudskima, te životinje se već dugo smatraju pogodnim davaocima za ksenotransplantaciju. Da bi se sprečilo odbacivanje životinjskih organa naučnici su još početkom devedesetih godina prošlog veka došli na zamisao da u svinje ubace ljudske gene.

foto: Profimedia

Do sada su problem u presađivanju svinjskih organa predstavljali virusi koji mogu biti zarazni kada je reč o transplantaciji na ljudskog pacijenta.

"Science" piše da je grupa naučnika koju su predvodila dvojica genetičara s Harvarda, Džordž Larč i Luan Jang, uspešno primenila metodu kloniranja kako bi otklonili gene odgovorne za postojanje virusa u svinjskom DNK pre nego što su pristupili stvaranju 37 svinjskih embriona.

Nadaju se da su na taj način prevladali jednu od najvećih prepreka u ovoj vrsti transplantacije.

Privatna kompanija "Genesis" koju su utemeljili Larč i Jang, uspela je da "stvori 37 prasadi čiji će organi biti potencijalno dobri za ksenotransplantaciju".

"Science" ističe da je nedostatak ljudskih organa za presađivanje toliki da svakodnevno u Sjedinjenim Američkim Državama u iščekivanju odgovarajućeg ljudskog donora umre 22 pacijenta.

Kurir.rs/tanjug

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.