JEDAN OD NAJVEĆIH OTISAKA STOPALA DINOSAURUSA OTKRIVEN JE SLUČAJNO: Dugačak je preko metar i svi su bili u ŠOKU kad su ga videli!
Foto: Shutterstock

mislio je da je šala

Zanimljivosti -

Britanska "obala dinosaurusa" nedavno se našla u centru pažnje kada je na njoj pronađen otisak rekordne veličine ove davno izumrle vrste.

Otisak stopala iz perioda jure, dugačak gotovo jedan metar, najveći je te vrste otkriven u okrugu Jorkšir. Duž obale tog područja su do sada nađene hiljade otisaka stopala dinosaurusa i mnogi fosili. Najnoviji je slučajno pronašla arheološkinja Meri Vuds dok se u aprilu 2021. godine šetala obalom.

- Nisam mogala da verujem kada sam ga videla, morala sam više puta da proverim. I pre sam nailazila na neke manje otiske, ali ništa slično ovome - ispričala je Vudsova. Arheološkinja se nakon ovog slučajnog otkrića obratila paleontologu Denu Lomaksu sa Univerziteta Mančester i pitala ga za mišljenje o nalazu na koji je naišla u zalivu Burniston.

- Meri me je kontaktirala dok je još bila na plaži, dok je fosil bio ispred nje. U početku sam, da budem potpuno iskren, mislio da se radi o nekoj šali. Činilo mi se nemogućim da se Meri šetala i jednostavno naišla na ovako velik otisak. Osim toga, ona je arheološkinja. Često smo se šalili da će jednog dana doći do neverovatnog paleontološkog otkrića - rekao je Lomaks, a prenosi Index.hr.

Otisak stopala s tri prsta

Otisak stopala s tri prsta jedan je od samo šest pronađenih na tom području. Prvi je otkriven 1934. godine.

- Ovo važno otkriće dodatno dokazuje da su tokom jure ovim delom zemlje lutali divovi mesožderi. Vrsta otiska, u kombinaciji s njegovom starošću, predlaže da ga je napravio dinosaur sličan megalosaurusu - rekao je lokalni geolog Džon Hadson.

trag dinosaurusa
foto: Shutterstock

Megalosaurus je bio jedan od najvećih grabljivaca svog vremena, imao je veliku lobanju naoružanu oštrim zubima. Mogao je da bude dugačak 8 do 9 metara. Stručnjaci su kasnije odneli otisak u Muzej i galerije Skarburg kako bi ga zaštitili od dalje erozije.

To je omogućilo Hadsonu i Lomaksu da detaljno prouče ovo otkriće. Analizirali su oblik otiska stopala, broj prstiju i tragove kandži, kao i otiske kože dinosaura.

"Verovatno je čučao ili se odmarao u blatu"

- Najintrigantnije svojstvo ovog nalaza je dugačak deo na zadnjoj strani stopala, otisak onoga što nazivamo metapod. To znači da je naš veliki mesožder verovatno čučao ili odmarao u blatu pre nego što je ustao, otišao i iza sebe ostavio večan trag. Zabavno je zamišljati kako se ovaj dinosaurus jednog lenjog nedeljnog popodneva u doba jure šeta blatnom obalnom ravnicom - rekao je Lomaks.

Nakon što se završi rad na fosiliziranom otisku stopala, vlasti će ga izložiti u muzeju.

(Kurir.rs/NationalGeographic)