UZ JEDNU MAGIČNU REČ OTVORIĆE VAM SE SVA VRATA: Studija sa Harvarda otkriva da ova reč od TRI SLOVA rešava problem bez imalo MUKE
Foto: Shutterstock

DA LI STE ZNALI?

UZ JEDNU MAGIČNU REČ OTVORIĆE VAM SE SVA VRATA: Studija sa Harvarda otkriva da ova reč od TRI SLOVA rešava problem bez imalo MUKE

Zanimljivosti -

Ponekad je potrebna samo jedna reč da biste promenili nečije mišljenje i komunikolozi i marketing stručnjaci tačno znaju koja je to. Profesor marketinga na Univerzitetu u Pensilvaniji Džona Berger sastavio je listu "magičnih" reči koje mogu da promene način na koji komunicirate. Jedna od njih ima posebnu moć - bolje od svih drugih pomoći će vam u nameri da ubedite nekog da nešto uradi.

"Više ljudi će vas poslušati i uraditi ono što želite", kaže Berger za "CBNC", a kao magičnu reč navodi "zato što", odnosno "zbog" ili "jer".

Tinejdžerka, Posao
foto: Profimedia

Ovaj profesor podseća na 50 godina staru studiju sa Univerziteta Harvard, koja je sprovedena tako što su istraživači prilazili osobama u univerzitetskoj biblioteci koje su koristile mašinu za kopiranje, a potom bi ih usred upotrebe iste upitali da je oni preuzmu.

Oni su svoj zahtev izražavali na tri različita načina:

"Mogu li da upotrebim mašinu za kopiranje?"

"Mogu li da upotrebim kopir mašinu jer moram da napravim kopije?"

"Mogu li da upotrebim kopir mašinu jer sam u velikoj žurbi?"

Oba zahteva koja u sebi sadrže reč "jer", odnosno u kojima je sadržano bilo kakvo objašnjenje, imaju više od 50 odsto šanse da ubede drugu stranu da vam izađe u susret. Čak i druga fraza, koja nije preterano smislena i praktično može da se reinterpretira kao: "Mogu li da stanem ispred vas da bih uradio isto ono što vi radite?", ima šanse da bude efikasna, jer ukazuje na to da je nepoznata osoba koja vam traži uslugu ima bar malo obzira, sugeriše studija.

poslovna žena, žena, posao
foto: Profimedia

"Ono što je drugu stranu ubedilo nije sam razlog. Ubeđivanje je bilo vođeno snagom reči", piše Berger u svojoj knjizi "Magične reči".

No, reč "zato što" nije jedina koja ima komunikacijske supermoći. Argumenti, zahtevi i prezentacije nisu manje ili više ubedljivi kada su zasnovani na čvrstim idejama, tvrdi ovaj profesor; oni zapravo više od toga zavise od pojedinačnih reči koje koristite: "Mogli biste da imate odlične ideje, ali one neće nužno navesti ljude da vas poslušaju. Suptilne promene u načinu na koji se nekome obraćamo mogu da imaju veliki uticaj".

Još jedna reč koju treba da uvrstite u svoj vokabular jeste i reč "preporučujem" - mnogo bolje je koristiti je od fraze "meni se sviđa". Kada ovako koncipirate izjavu, imate tri puta veće šanse da neko posluša vaš predlog, ističe Berger. Isto je i kada glagole zamenite imenicama - odnosno kada kažete da vam je potrebna pomoć, umesto da tražite nekoga da vam pomogne. Možete i treba da koristite ove strategije kada ste na kraju razgovora, kaže Berger.

"Slušajte specifične reči koje drugi ljudi koriste i kreirajte odgovor koji je baziran na njihovom "jeziku". To može da vam pomogne da postignete neko rešenje, dogovor, sporazum, uspostavite dobru konekciju sa nekim", zaključio je on.

(Kurir.rs/ŽenaBlic/A.G.)

Bonus video:

01:54

OVAJ PASULJ JESTE SKUPLJI, ALI JE NAJBOLJI U SRBIJI?! Proizvođačica: Reč je čuvenom pećkom semenu koje se može naći SAMO KOD NAS!

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track