U prve putničke avione mogli su samo najbogatiji: Kad vidite kako izgleda unutrašnjost tadašnjeg prestiža nećete verovati
U dvadesetim i tridesetim godinama prošlog veka, letenje nije bilo ni brzo, ni udobno, ni pristupačno. Putovanje avionom bilo je iskustvo rezervisano za najbogatije, a svako ukrcavanje bila je prava avantura, često na granici sa hrabrošću.
Avio-karte skuplje od automobila
Iako je prvi komercijalni let obavljen još 1914. godine, civilna avijacija je svoj pravi razvoj doživela tek decenijama kasnije. Povratna karta od Njujorka do Los Anđelesa u to vreme mogla je da košta više od pola vrednosti novog automobila!
A luksuz? Gotovo da nije postojao.
Rani avioni nisu imali pritisak u kabini, pa su leteli nisko, često kroz oblake, vetar i kišu. Buka motora bila je zaglušujuća, hladnoća neizdrživa, a turbulencije svakodnevne. Mučnina među putnicima bila je gotovo pravilo, a trajna oštećenja sluha nisu bila retkost.
Prve stjuardese koristile megafone
Zamislite kabinu u kojoj se osoblje obraća putnicima — megafonom. Upravo tako su radile prve stjuardese, koje su bile više medicinske sestre nego domaćice u oblacima. Njihov posao bio je da smire, pomognu i umire putnike tokom napornih letova.
Prva velika revolucija: pritisak u kabini
Godine 1939. poleteo je prvi avion sa kabinom pod pritiskom. Ovaj tehnološki iskorak omogućio je letenje na znatno većim visinama, iznad vremenskih neprilika, što je značilo mirnije, tiše i znatno prijatnije putovanje.
Od travnatih pista do aerodroma sa infrastrukturom
I aerodromi su doživeli transformaciju. Sa običnih livada za poletanje i sletanje, razvili su se u kompleksne objekte sa asfaltiranim pistama, svetlosnim sistemima i naprednim navigacionim uređajima.
Bonus video: Stjurdesa o jeftinim avio letovima