Najnovije vesti

STRUČNJACI DALI KONAČNU REČ O NAJZDRAVIJOJ ISHRANI: Ovo su najbolje dijete na svetu uz koje SKIDATE SALO, ali su dobre za plodnost, srce, dijabetes  i DEMENCIJU
Foto: Profimedia

Istraživanje

STRUČNJACI DALI KONAČNU REČ O NAJZDRAVIJOJ ISHRANI: Ovo su najbolje dijete na svetu uz koje SKIDATE SALO, ali su dobre za plodnost, srce, dijabetes i DEMENCIJU

Žena

Američki stručnjaci objavili su novu listu najboljih dijeta. Zanimljivo je da je mediteranska dijeta opet na samom vrhu, kao najzdraviji način ishrane, zatim tu je DASH dijeta koja najbolje reguliše šećer, a MIND dijeta je savršena za sprečavanje demencije.

 

Na listi koju sastavljaju najbolji stručnjaci za ishranu i fitnes mediteranski način ishrane je ponovo ocenjen kao najzdraviji. Najlakša je dijeta za sprovođenje, zasniva se na proteinima, biljnoj hrani i maslinovom ulju i najbolja je za srce.

Donosimo vam popis najzdravijih režima ishrane, koji su prema ocenama stručnjaka najbolji. Ali kao očekujete klasične dijete sa propisanim jelovnikom prevarili ste se, uglavnom je svuda reč o posebnom režimu ishrane, u kome postoje dozvoljene i zabranjenje namirnice, a jelovnike krojite sami.

 

1. Mediteranska ishrana

Dijeta kombinuje prehrambene navike zemalja koje graniče sa Sredozemnim morem - Španije, Francuske, Italije i Grčke. Smatra se više načinom ishrane, nego dijetom sa određenim rokom trajanja. Dakle ako rešite da jedete kao na Mediteranu smanjićete konzumaciju crvenog mesa, šećera i zasićenih masti, a uvešćete integralne žitarice, proteine i orašaste plodove. Mlečni proizvodi kao što su mleko, sir i jogurt - kao i alkohol - su dopušteni, ali umereno.

Salata od pasulja, sa paradajzom i krastavcima, sa malo fete i sve začinjeno svežim začinskim biljem, sa sve čašom belog vina, je jedan tipičan ručak.

Ovog režima ishrane se pridržavaju mnoge poznate ličnosti, a prelepa Penelope Kruz kaže da je upravo ovom ishranom za samo četiri meseca povratila liniju nakon porođaja.

foto: Profimedia

 

2. Weight Watchers dijeta - najbolja za gubitak kilograma

Ova popularna dijeta se često pominje, ali u skraćenom obliku WW i kao i kod prve nije reč o klasičnoj dijeti već o načinu ishrane koji je dugotrajan, a uz to podrazumeva i vežbanje. Ako se pridržavate pravila za nedelju dana možete da izgubite čitava dva kilograma, a kada dođete do željene brojke nastavljate, zato što želite da vam savršena linija i dalje traje. U ovoj dijeti ne brojite kalorije, ali se broje bodovi. Tačnije, svaka namirnica nosi određeni broj poena, a vi praveći meni za svaki dan ne smete da pređete određenu granicu. Zanimljivo je da korisnici ove dijete mogu da jedu sve što požele, sve dok se drže svoje SmartPoints tarife, tačnije broja koji se određuje na osnovu godina, pola, težine i visine. Koristi je Opra Vinfri, a glumica Kejt Hadson je upravo uz pomoću ovog načina ishrane izgubila 25 kilograma koje je dobila tokom trudnoće.

foto: Printscreen

3. HMR dijeta za gubitak velikog broja kilograma
HMR program (Health Management Resources) je niskokalorični plan ishrane u kome se obroci zamenjuju sa niskokaloričnim napicima, voćem i povrćem.

Uz to, osobe koje su na HMR programu svakog dana treba da hodaju najmanje 10 minuta.

foto: Shutterstock

4. DASH dijeta najbolja dijeta za dijabetes

DASH dijeta je osmišljena da bi se regulisao visok pritisak, a kasnije su pokazale i njene druge dobre osobine. U ovoj dijeti natrijum je sveden na minimum, jede se dosta povrća i voća, nemasnih mlečnih proizvoda i umerena konzumacija piletine i orašastih plodova. Zaslađena pića, crveno meso se koriste retko. Pečeni krompir, pileći file i spanać su tipična večera u ovoj dijeti. Uz poseban režim ishrane preporučuje se i 150 minuta fizičke aktivnosti nedeljno.

foto: Profimedia

5. Nordijska dijeta, obara holesterol i čuva srce
Skandinavci jedu lokalnu sezonsku hranu i retko pate od povišenog holesterola. Ovaj način ishrane sličan je mediteranskoj dijeti ali se ne smatra dijetom u kojoj se gube kilogrami, već ishranom koja je stil života i čuvar zdravlja. Na meniju je lokalna sezonska hrana, puno povrća i voća, plodovi mora i integralni proizvodi. Na meniju nije crveno meso i prerađena hrana puna aditiva i konzervansa. Istraživanje na Islandskom univerzitetu 2017. godine pokazalo je da nordijska ishrana štiti od viskokog pritiska, viška masnoće i holesterola, pa je savršena prevencija za moždani i srčani udar, kao i za visok pritisak.

foto: Shutterstock

6. Za opšte bolje zdravlje - Orniševa dijeta

Dijetu je osmislio dr Din Orniš, profesor medicine iz San Franciska početkom devedesetih. Kologrami se gube zdravo, snižava se pritisak i čuva srce.

Hrana je podeljena u pet grupa od ‘najzdravijih’ (prva grupa) do ‘najmanje zdravih’ (peta grupa). Samo 10 posto kalorija može da dođe iz masti, a jako malo njih sme da bude zasićeno. Zabranjene su namirnice s rafinisam ugljenim hidratima kao i svi proizvodi životinjskog porekla. Krompir i pasulj su među osnovnim namirnicama, a dozvoljeno je i da jedete belance ili jogurt, tako da dijeta nije veganska. Joga i aerobik su preporučene vežbe.

foto: Profimedia

7. Ishrana za plodnost
Uz ovaj režim ishrane pojačavate ovulaciju, a za to postoji 10 koraka.

Prvi korak podrazumeva izbacivanje trans masti, drugi konzumaciju više nezasićenih biljnih ulja, a treći je uvođenje više biljnih i smanjivanje životinjskih proteine. Četvrti i peti korak podrazumevaju konzumaciju lako varljivih ugljenih hidrata i punomasne mlečne proizvode. Šesti i sedmi korak su uzimanje multivitamina koji sadrže folnu kiselinu i vitamine B grupe, i povećanje unosa gvožđa. Osmi korak zahteva od žena da izbace sokove i piju puno vode. Kofein je takođe dopušten. Deveti i deseti korak su postizanje zdravog indeksa telesne masnoće i povećanje kondicije.

foto: Profimedia

 

8. MIND dijeta - Ako želite da sprečite demenciju
Cilj MIND dijete je konzumacija zdrave hrane za mozak. Dijeta se bazira na mediteranskoj i DASH dijeti. Može da se konzumira hrana iz 10 grupa: prvenstveno zeleno lisnato povrće, pa ostalo povrće, orašasti plodovi, bobice, mahunarke, integralne žitarice, riba, piletina, maslinovo ulje i vino.

Zabranjene namirnice su: crveno meso, margarin, sirevi i deserti i pržena ili brza hrana. Istraživanje iz 2015. godine otkrilo je da je dijeta smanjila rizik od Alcahjmerove bolesti kod ljudi koji su povremeno primenjivali dijetu za 35 odsto, a kod onih koji su je stalno koristili za čak 53 odsto.

 

foto: Profimedia

Kurir.rs/žena/Fot Profimedia

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...