icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

NE POSTOJI POGREŠAN NAČIN DA TUGUJETE: Slobodno plačite, tražite podršku prijatelja, a na OVO zaboravite!
Foto: Profimedia

STRUČNJACI SAVETUJU

NE POSTOJI POGREŠAN NAČIN DA TUGUJETE: Slobodno plačite, tražite podršku prijatelja, a na OVO zaboravite!

Žena

Smrti voljene osobe, gubitak posla ili prekid veze, sve su to stvari koje u nama mogu izazvati osećaj tuge. Iako zapravo ne postoji pogrešan način za tugovanje, postoje brojne strategije koje vam mogu pomoći da u tim trenucima ne izgubite sebe.

 

Tuga se može pojaviti u mnogim životnim situacijama kao što su smrt bliske osobe, raskid dugogodišnje veze, suočavanje s teškom bolešću pa čak i gubitak posla. Melisa Fišer Goldmen, licencirana socijalna radnica, kazala je kako je najbitnije da ne pokušavamo nadvladati bol, jer jednostavno moramo proći kroz to.

Dopustite sebi da plačete

Ova metoda je možda na prvi pogled očigledna, ali je važno naglasiti jer mnogo ljudi zapravo pokušava da potisne svoja osećanja.

"Kada sam beskrajno tužna, trudim se da ne potisnem suze. Naučna istraživanja pokazala su da je nekada dobro isplakati se. Istraživači su otkrili da takozvane emocionalne suze sadrže hormone povezane sa stresom. Dakle, kada plačete doslovno se oslobađate stresa", rekla je psihoterapeut.

Dodala je kako iz psihološke perspektive veruje da kroz plakanje postižemo emocionalno oslobađanje.

 

foto: Profimedia


Ne osuđujte svoju tugu

Goldmen je kazala kako ne postoji formula o tome kako neko doživljava gubitak.

"Bol nema kvantifikacije. Ona je drugačija za sve, uključujući i nas same. Svaki put kad se nosimo s tugom, možete se osećati drugačije", rekla je. Dakle, umesto što osuđujete sebe što ste tužni, jednostavno prihvatite tugu i shvatite da je sigurno osećate iz nekog razloga. Kada osuđujete sebe zbog tuge koju osećate, ona traje duže i postaje još veća.


Pitajte za pomoć

Iako je i ovaj savet naizgled očit, osobama koje osećaju tugu je vrlo teško tražiti pomoć. Psihoterapeut savetuje da uvek tražite pomoć od voljenih ljudi.

"Ljudi znaju da im izgubljenu voljenu osobu niko ne može vratiti i zbog toga i ne traže pomoć, jer misle da za njihov problem jednostavno nema rešenja. Međutim, traženje pomoći od osoba koje volite je uvek pravi izbor, jer oni će uvek biti spremni da vas saslušaju".

 

foto: Profimedia

Upozorite ljude na vaše stanje

Koristite društvene mreže kako bi ljudi znali šta se događa s vama. Kada izgubite voljenu osobu, možda nećete biti spremni na posete, zbog toga je važno da, ako već koristite društvene mreže, obavestite ljude šta vam se dešava.

"Upozorite ljude da prolazite kroz nešto teško kako ne biste kod njih izazvali negativnu reakciju zbog toga što niste voljni razgovarati s njima", rekla je psihotrapeut i dodala kako čitanje komentara najmilijih na društvenim mrežama može biti veliki izvor podrške.


Spominjite osobe koje ste voleli

Forše je kazala kako se okružuje prijateljima i porodicom kada doživljava tugu.

"Uvek govorim o toj osobi. Pričam prijateljima pozitivne situacije, gledam zajedničke fotografije i to mi pomaže u procesu tugovanja. To donosi svetlost u moj život, a ne osećaj tame", rekla je.

Odvratite misli

Forše savetuje da takođe pokušate da skrenete misli. Izađite s ljudima koje volite, odmorite se emocionalno, psihički i fizički. Činite stvari koje nemaju nikakve veze s vašim gubitkom, jer život jednostavno morate vratiti u normalu.

 

foto: Profimedia

Zaboravite pet nivoa tuge

Poricanje, ljutnja, suočavanje, depresija i prihvatanje je zapravo priznavanje postojanja mnogo različitih emocija koje se javljaju tokom tugovanja. Ne bi trebalo da očekujete ​​da ćete svaku od njih osetiti ovim redosledom ili čak uopšte.

Učinite nešto posebno samo za sebe

Goldmen je kazala kako je veoma bitno da u danima tuge malo pažnje posvetite sebi. Meditirajte, radite vežbe, otiđite na masažu. I zapamtite, ne postoji ispravan ili pogrešan način tugovanja.

Kurir.rs/Net.hr, Foto: Profimedia

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.