PAD HELIKOPTERA: Bolja vidljivost na Batajnici nego na Tesli u času pada
Foto: Profimedia

Iz priloga izveštaja vojnih komisija

PAD HELIKOPTERA: Bolja vidljivost na Batajnici nego na Tesli u času pada

Društvo -
Pilot Mehić insistirao da sleti kod VMA ili na Batajnicu, a ne na aerodrom u Surčinu

Odluka da helikopter sleti na aerodrom „Nikola Tesla“ umesto na helidrom VMA doneta je jer je to bila „sigurica“, pošto se meteo-situacija oko VMA usložnjavala, piše u prilozima izveštaja komisija o padu helikoptera, koji su sinoć objavljeni na sajtu Ministarstva odbrane.U izjavi generala Predraga Bandića navedeno je da smatra opravdanim usmeravanje sletanja helikoptera na „Nikolu Teslu“ jer je to „sasvim optimalno rešenje“. Bandić je naveo i da je helikopter imao goriva da sleti na Batajnicu ili da u slučaju odustajanja ode i na „Moravu“ u Lađevcima. U izveštaju nedostaje deo tačke tri, tačke četiri, pet i deo tačke šest Bandićeve izjave.U transkriptima se navodi da je u 21.37 pilot Omer Mehić nakon insistiranja da sleti na helidrom VMA prihvatio da se preusmeri na aerodrom „Nikola Tesla“ i zatražio podatke za sletanje tamo. Mehić je nešto ranije generalu Bandiću poslao poruku da sleće na VMA i da traži da posle ide na Batajnicu, ali je ipak odlučeno da mesto sletanja bude Surčin i medicinske ekipe za prihvat su prebačene na aerodrom.U istim prilozima navedeni su i meteorološki parametri za Beograd, Batajnicu i Kraljevo, iz kojih se vidi da je u 22 sata u Batajnici vidljivost bila dva kilometra, a u Beogradu, dakle na aerodromu u Surčinu, tri kilometra. Međutim, sledeći podatak (a podaci su vađeni na svakih pola sata) pokazuje da je u 22.30 situacija drastično pogoršana u Beogradu i da je vidljivost u trenutku pada spala na 1,5 km, dok je na Batajnici ostala na dva km. Na oba mesta je bila sumaglica. Pola sata kasnije zabeleženo je da je vidljivost u Beogradu svega 0,8 km i da je pala magla, dok je u Batajnici 1,5 km i sumaglica.U izjavi potpukovnik Miroslav Zečević naveo je da meteorološki minimum za pilota predstavlja minimalne vrednosti visine oblaka i vidljivosti orijentira pri kojima se pilotu dozvoljava poletanje i sletanje i da se za svakog određuje na osnovu osposobljenosti. Za Mehića parametri oblaka/vidljivost bili su 60m / 800 m. Mehić je trenažu za letenje u navedenim meteo-uslovima obnovio 11. 3. 2015.Prilozi imaju 274 strane, a izostavljeni su dokumenti za čije objavljivanje GŠ nije dao saglasnost.(J. S. S.)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track