Najnovije vesti

OGORČENI MEŠTANI: Ljudi su i ranije ginuli ovde, PRELAZ JE NEOBELEŽEN! Železnice - na prelazu nema rampe, jer i NE TREBA DA JE BUDE
Foto: M.S.

ko je kriv za nesreću?

OGORČENI MEŠTANI: Ljudi su i ranije ginuli ovde, PRELAZ JE NEOBELEŽEN! Železnice - na prelazu nema rampe, jer i NE TREBA DA JE BUDE

Crna Hronika

Nakon današnje saobraćajke kod Donjeg Međurova, kada je poginulo 5 osoba, povela se polemika da li je pružni prelaz na kom je voz udario u pun autobus, bio pravilno obeležen i sa potrebnom signalizacijom. Iako u firmi "Infrastruktura železnica Srbije" (IŽS) tvrde da je prelaz bio obezbeđen po propisima, meštani su drugačijeg mišljenja.


U IŽS kažu objašnjavaju da je petina pružnih prelaza u Srbiji obeležena branicima, a da ovaj na kome se jutros dogodila nesreća nije jedan od njih, i tvrde da je to "u potpunosti u skladu sa saobraćajnim propisima".

"Pružni prelaz je bio obezbeđen znacima vertikalne drumske signalizacije, Andrejinim krstom i znakom STOP. Nije predviđeno da na njemu bude rampa, i to je u skladu sa saobraćajnim propisima", tvrde u "Infrastrukturi".

 

Oni tvrde da je preglednost bila dobra, pruga čista, a svi infrastrukturni uređaji su radili kao i da je voz imao prednost s obzirom da nije bilo rampe.

Na pitanje zbog čega prelaz na kome je danas pet osoba izgubilo život ne iziskuje da bude obeležen rampom, objasnili su iz "Infrastrukture" da se to određuje na osnovu analize nekoliko kriterijuma, kao što su gustina drumskog saobraćaja, naseljenost mesta u kome se nalazi prelaz, kao i preglednost pružnog pravca.

foto: M.S.

"Na koji će način pojedini putni prelaz biti osiguran zavisi od preglednosti pruge i puta na mestu ukrštanja (trougao preglednosti), namene pruge, vrste puta, gustine saobraćaja, najveće dopuštene brzine, dužine putnog prelaza i slobodnog prostora iznad putnog prelaza", navodi se na sajtu "Infrastrukture železnica Srbije".

 

Kako dalje piše na sajtu "Infrastrukture", "ne postoji realno opravdanje da svi putni prelazi budu osigurani automatskim uređajima", te da "takva praksa nije zabeležena ni u mnogo bogatijim i savremenijim železnicama, a ni u daleko razvijenijim državama u kojima se mnogo više ulaže i u železnicu i železnički saobraćaj". Ovo zaključuju na osnovu "svih ekonomskih i tehnoloških aspekata", kako piše.

foto: M.S.

Na njihovom zvaničnom sajtu takođe su navedeni sledeći podaci:

"Na području 'Infrastrukture železnice Srbije' nalazi se ukupno 2.138 putnih prelaza i svi su na odgovarajući način obezbeđeni. Iako je duboko u svesti ljudi shvatanje da je obezbeđen samo onaj putni prelaz koji ima rampu – nije tako. Nema neobezbeđenih putnih prelaza, i svi putni prelazi na teritoriji Infrastrukture železnice Srbije obezbeđeni su na odgovarajući način."

Oni navode i da postoji 2.138 putnih prelaza, 502 putna prelaza obezbeđeni su signalno-sigurnosnom opremom, kao što su automatski branici, polubranici, svetlosnom i zvučna saobraćajna signalizacija. Od njih svetlosnom saobraćajnom signalizacijom obezbeđeno je 25, automatskim polubranicima sa svetlosnom signalizacijom obezbeđeno je 281, a mehaničkim branicima kojima rukuje železničar na licu mesta osigurano je 196 putnih prelaza.

Preostalih 1.636 putnih prelaza obezbeđeni su znacima drumske signalizacije (Andrejin krst, znak Stop).

foto: M.S.

Međutim, otac jednog od povređenih mladića tvrdi da se na ovom prelazu barem "jednom godišnje dešavaju udesi", a u IŽS tvrde da se u poslednje tri godine nije desio nijedan incident ali ne isključuju da je to i duži vremenski period pošto su "za sada stigli da proverimo ovoliko unazad.

Meštani kažu da na ovom prelazu vozači često ne mogu da primete da li ima voza.

"Na mestu gde se dogodila nesreća ne postoji niti rampa, niti signalizacija, skroz je neobeležen prelaz i vozači ne mogu na vreme da primete da li ima voza. Postoji samo običan saobraćajni znak, koji zimi često bude zavejan, ili da ga neko okrene, ili jednostavno isčupa i ništa se ne vidi", kaže jedan meštanin.

foto: M.S.

On dodaje da je na ovom prelazu i prethodnih godina bilo nesreća.

"O tome se tad nije pisalo, jer to nisu bile nesreće ovakve užasne razmere", kaže on i dodaje da su meštani sela više puta pisali peticije i žalili se tražeći da se tu postavi rampa, ali da im niko nije odgovarao.

Iako po propisima nije dužan da se zvučno oglasi, mašinovođa je to u ovom slučaju učinio, jer je uvideo opasnost, kažu "Srbija vozu".

Oni su dodali da je dozvoljena maksimalna brzina na ovom potezu 70 km/h, ali da u ovom trenutku ne mogu decidno da kažu kojom brzinom se voz kretao. Ipak, pretpostavljaju da je bila 50 kilometara na čas.

 

(Kurir.rs/Blic/M.Milojković)

 

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

 

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...