UKLANJALI TRAGOVE ZLOČINA PA TUŽILAŠTVU POKLONILI KRUNSKI DOKAZ: Zašto su se Veljini slikali iznad žrtava? ČUVENA OTMICA I SUDAR!
Foto: Printscreen

BOLEST

UKLANJALI TRAGOVE ZLOČINA PA TUŽILAŠTVU POKLONILI KRUNSKI DOKAZ: Zašto su se Veljini slikali iznad žrtava? ČUVENA OTMICA I SUDAR!

Crna Hronika -

Optužnica Specijalnog tužilaštva protiv klana Belivuk-Miljković je prava enciklopedija užasa na 322 strane. Kao dokaz priložene su i fogotrafije, među kojima se jedna naročito ističe. Nasmejani, vidno raspoloženi, Veljko Belivuk i Srđan Lalić izgledaju kao da su se fotografisali na moru, a ne iznad izmasakriranog tela jedne od žrtava, koju su pre toga satima mučili, ponižavali i na kraju zverski ubili.

Prilikom planiranja i izvođenja zločina vodili su računa o najmanjim detaljima, to je pre ličilo na akciju neke ozbiljne obaveštajne službe, nego na delo kriminalne bande. Otmica jedne od njihovih navodnih žrtava, Zdravka Radojevića je primer od koga običnog čoveka podilazi jeza.

Radojevića je, kao se u podzemlju kaže "namestio" prijatelj u kojeg je imao poverenja, koji ga je spojio do čoveka koji je navodno trebalo da mu proda dva pištolja. Ne sluteći da je u pitanju klopka, Radojević je otišao na sastanak sa koga se nikada nije vratio.

Veljko Belivuk, Marko Miljković
foto: Stefan Stojanović MONDO, Ana Paunković

"Optuženi su preduzeli sve da ne ostave ništa slučaju. Ispred vozila u kojem se nalazio Radojević, išao je "čistač" - automobil koji je bio izvidnica i iz koga bi upozorili otmičare ukoliko primete nešto sumnjivo na putu. Iza je išlo nekoliko kola, jedna iz kojih su pazili da ih niko ne prati, a čak su sa dva automobila fingirali sudar i napravili zastoj na putu, kako bi bili sto posto sigurni da ih niko ne prati", navodi izvor Kurira.

Zdravko Radojević
foto: Privatna Arhiva

Mnogo ljudi, mnogo vozila, mnogo resursa je potrošeno za jednog jedinog čoveka. Članovi te grupe nisu žalili ni vremena ni novca, samo da policiji i protivničkim klanovima ne ostave nikakav trag. Zdravko Radojević je, poput ostalih njihovih žrtava koje su završile u Ritopeku, trebalo da nestane bez traga.

Pre likvidacije žrtava posebna ekipa je pripremala podrum u koje su se odvijale monstuozne scene, takozvanu "klanicu". Oblagali su pod i zidove plastičnom folijom kako ne bi ostali tragovi krvi, a koristili su i ploastično korito. Policija je pronašla i jedan od najmonstruoznijih, ali i ozbiljnijih dokaza - industrijsku mašinu za mlevenje mesa. U optužnici se tvrdi da su svoje žrtve sekli na komade koje su mleli u toj mašini a potom ostatke bacali u Dunav.

Koliko su vodili računa i o najmanjim sitnicama pokazuje i snimak prisluškivanog razgovora članova grupe tokom priprema otmica Lazara Vukićevića i Aleksandra Šarca. U jednom trenutku se čuje navodno Miljković koji im govori da obrate pažnju da poruke koje je navodno slao Škaljarac iz Crne Gore, šalju na jekavici.

Ipak, klan koji je toliko pedantno uklanjao sve tragove svojih zločina, policiji i tužilaštvu su ostavili najčvršći i najočigledniji dokaz - fotografije, a navodno i snimke sa mobilnih telefona. Te slike su međusovno razmenjivali a neke su slali i svojim nalogodavcima u Crnoj Gori, vrhu Kavačkog klana čiji su najverniji vojnici bili. Koristili su aplikaciju skaj za koju su verovali da je sigurna, ali su neke strane policije uspele da razbiju kod, a i neki od uhapšenih su pristali da otključaju svoje kriptovane telefone. Marko Miljković je čak nepoznatom sagovorniku, pod nadimkom Hel, poslao slike i snimke uz napomenu da napravi rezervne kopije brutalnih slika, kako ih ne bi slučajno izbrisali. Ukoliko presuda bude osuđujuća, optuženi će najviše moći da zahvale upravo sebi.

"Oni su očigledno postali suviše sigurni u sebe, bahati i osioni., Suviše su verovali, čini se, i u svoje zaštitnike koje su imali položaj u policiji", kaže kriminolog Dobrivoje Radovanović.

masina za mlevenje mesa
foto: MUP

Fotografije su slali i svojim protivnicima, na lešu Gorana Veličkovića napisali su krvlju poruku njegovom šefu: "Koraću p***o". Oni nisu prva niti jedina kriminalna organizacija koja je to činila, to je uobičajena praksa i nekih terorističkih grupa, ali je kadar obično snimljen da se počinilac ne vidi ili je skriven iza maske. Oni kojima su snimci bili namenjeni vrlo dobro su znali i ko su žrtve i od koga ti snimci stižu. Zašto su se onda Belivuk, Miljković, Lalić slikali sa žrtavama?

"Oni su tim fotografijama hteli da pokažu da su moćni, jaki, nemilosrdni. Ne treba zaboraviti da među prvih pet osobina u strukturi ličnosti kriminalca, nalazi se narcisoidnost", dodaje Radovanović.

Kurir.rs / M.Ž.L.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track