Ivičine brze pruge Srbije

Ivičine brze pruge Srbije

Komentar dana -

Srpska železnica je verovatno jedina na svetu kojom vozovi idu sporije nego pre 100 godina. Ako nameravate da nekim srpskim brzim vozom „skoknete“ do Crne Gore, to se lako oduži i na dan i po. Voz iz Beograda za Bar stigao je na odredište nakon putovanja od rekordnih 32 sata. Pešice bi neko stigao za dan.No, nada poslednja umire. Imamo obećanje da srpskim prugama lokomotive više neće „juriti“ brzinom od maksimalnih 50 kilometara na sat. Ne, mi ćemo uskoro da jurimo 200 na sat. I to čak do Budimpešte.Naš premijer Ivica Dačić će krajem meseca učestvovati na samitu u Bukureštu sa još 16 premijera evropskih zemalja i Kine. Predsednik Vlade će tu priliku iskoristiti da s mađarskim premijer Viktor Orbanom, kako reče, kineskim partnerima predloži zajedničku realizaciju projekta rekonstrukcije pruge Beograd-Budimpešta, kako bi se vozovi na toj deonici kretali brzinom većom i od 200 kilometara na sat. Kada, ne zna se. Biće.Još pre 22 godine je njegov, takoreći, prethodnik i bivši republički premijer Dragutin Zelenović lansirao ideju ‚‘Brze pruge Srbije‘‘. Od tih ‚‘brzih pruga‘‘ nije bilo ništa, Srbi se i dalje klackaju u vozovima koji „jure“ poput tramvaja. Ali uskoro će nam se na srpskim prugama smešiti spejs-šatlovi. Za početak, do Budimpešte. U drugoj fazi smanjićemo put do Bara na 28 sati, pa na 20... A onda direktna linija do Meseca. A svi mi smo pali s Marsa.Nema veze što razvijeni svet osvaja maltene drugu galaksiju prevazilazeći brzinu svetlosti, mi ćemo da lomimo po prugama celih 200 na sat do mađarske prestonice. Epohalno, nema šta! I Zelenović bi bio ponosan. Kad već nisu uspele brze pruge 1, valjda će ove Ivičine, broj 2!

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track