FAMOZNO SVETISLAV BASARA: Zastavnikova recenzija

KOLUMNA

Lični stav -

Godinama se sprdam sa onim penzionisanim zastavnikom iz Bloka 21 koji je ušao legendu tako što je na davnom partijskom sastanku, upriličenom prigodom neke književne afere, izjavio da on „inkriminisanu knjigu nije čitao, ali da je najoštrije osuđuje“. Iako je „najoštrije osudila“ zastavnikovu kritičku metodu, moja neznatnost je od pre izvesnog vremena krenula zastavnikovim stopama pa, s vremena na vreme, najoštrije osudi poneku TV seriju pre nego što ju je pogledala, pogotovo ako je u produkciji RTS-a.

Na prethodni RTS-ov shitstorm, „Stefan Nemanja“, osrao sam se tek posle gledanja triju epizoda - za više nisam imao snage - zato ću se na novi pompezno najavljeni shitstorm, seriju „Sablja“, osrati unapred, ali ću pomno pogledati sve epizode i po svakoj se - uz izvinjenje ni krivim ni dužnim glumcima - podrobno osrati.

Pod punom moralnom i materijalnom odgovornošću izjavljujem da će RTS-ova „Sablja“ biti grandiozni pokušaj cementiranja zvanične verzije mračnih događaja koji su prethodili streljanju Zorana Đinđića u organizaciji duboke cincarsko-kalburske čaršije, privremenom fijasku državnog udara, policijskoj akciji „Sablja“, koja je pokrenuta pukim slučajem, nesnalaženju Živkovićeve vlade, prljavoj ulozi novindžija (svih boja) i prljavoj ulozi kolektivnog Zapada, koji je - kad je istraga došla maci na vratanca - stopirao stvar, i time utro put Macinom carstviju i „ovom što nikada nije ovako bilo“.

Kad sam pročitao rečenicu iz najave - „dok se u očima javnosti (koju retroaktivno nabijam na qwrz, prim. aut.) čini veoma jasnim ko su atentatori, mlada novinarka u usponu, Danica Mandić, pokušava da otkrije pravu pozadinu atentata“ - kondukter nije stigao da mi doturi kesu pa sam se ispovraćao po tastaturi, a desetak hiljada vrabaca je momentalno pocrkalo od smeha.

Gvozdeno je pravilo da u Srbiji „mlade novinarke koje pokušavaju da otkriju prave pozadine pičvajza mnogo manjih od dvanaestomartovskog atentata“ završavaju tako što im složna braća izvrše samoubistvo, kao Dadi Vujasinović. Sledstveno, ukoliko „mlada Danica“ preživi prvih nekoliko kadrova - a sva je prilika da će preživeti do kraja serije i da će nam priopćiti neka „otkrića“ - budite sigurni da će serija „Sablja“ biti veće sranje od „Stefana Nemanje“, koji je izgledao nenadserivo.

Ko su persone dramatis koje su se očima javnosti pogrešno učinile kao atentatori i koju to „pravu“ pozadinu atentata - koja je poznata i malopre pocrkalim vrapcima - pokušava da otkrije mlada Danica, zasad možemo samo nagađati, ali ne treba ni trena sumnjati da će Daničina otkrovenija biti niska govnavih cincarsko-kalburskih mistifikacija, muljavina i masnih lagarija.

Kondukter je stigao taman na vreme da mi doturi kesu kad sam pročitao da se u seriji pojavljuje i Vojislav Koštunica, koga igra odlični Predrag Bjelac, mada držim da bi bilo efektnije da je angažovan Bred Pit, a najefektniji bi bio kasting iz mog romana „Rekapitulacija“, koji je ulogu Koštunice dodelio Beli Lugosiju.

Smisao filmova i TV serija svakako nije dokumentovana rekonstrukcija istorije - to da - ali je to još manje seljačka sprdačina sa istorijskim činjenicama. U iščekivanju prve epizode, koristim priliku da se idejnim tvorcima i protuvetinama najebem majke lažljive.