OSTVARENJE ŽENSKIH SNOVA: Naučnici otkrili eliksir mladosti!

Pronađen lek protiv starenja kože

OSTVARENJE ŽENSKIH SNOVA: Naučnici otkrili eliksir mladosti!

Tech -
Britanski istraživači tvrde da antioksidans tiron u potpunosti štiti kožu od štetnih zraka i gubitka kolagena, koji joj daje elastičnost

LONDON - Bez bora.Britanski naučnici s Univerziteta Njukasl u Engleskoj otkrili su da antioksidans tiron pruža potpunu zaštitu od štetnih efekata sunčevog zračenja, pa samim tim koži pomaže da ostane mlada duže nego ikad. Kad su različite supstance koje sprečavaju degradaciju ćelija kože međusobno uporedili u laboratorijskim uslovima, otkriveno je da tiron pruža stopostotnu zaštitu tih ćelija od određene talasne dužine ultraljubičastih zraka koji su u stanju da promene dezoksiribonukleinsku kiselinu (DNK).Vrste zrakaPostoje tri vrste ultraljubičastih zraka, UVA, UVB i UVC. Dok su zraci UVB odgovorni za opekotine koje ljudi dobiju od sunčevih zraka, UVA su mnogo opasniji jer oštećuju DNK, uništavajući kolagen, koji je odgovoran za elastičnost kože.Antioksidansi sprečavaju ili usporavaju oštećenje ćelija, pa su naučnici odlučili da ispitaju njihov odnos sa štetom koju sunčevi zraci izazivaju na koži. Od svih ispitanih antioksidansa, među kojima su i oni koji se često nalaze u hrani ili kremama, otkriveno je da tiron sto odsto štiti ćelije od UVA, kao i od štete izazvane enzimima koji se luče pod stresom.- Ispitivanje je još u ranoj fazi jer tiron nije jedinjenje koje se javlja u prirodi. Iako je sprovedeno nekoliko studija na pacovima, tek treba testirati neželjene efekte kod ljudi - kaže Mark Berč-Mejčin, profesor molekularne dermatologije s Univerziteta Njukasl.Ključno saznanjeNovo otkriće ipak je ključno u usporavanju procesa starenja kože. Ljudi su svakodnevno izloženi sunčevim zracima, a Zemljina atmosfera i magnetno polje nisu dovoljno jaki da nas potpuno zaštite od svih neželjenih efekata tog zračenja. Što više ultraljubičasti zraci prodiru u kožu, izazivaju više štete, sve dok ne oštete i DNK u ćelijama kože. Inače, antioksidansi koji štite ćelije kože od štetnih sunčevih zraka mogu se naći u zelenom čaju, crnom vinu, paradajzu i indijskoj kurkumi, koja se koristi kao začin ili čaj..

Kolege otkrile tajnu... George Lic i Mark Berč-Mejčin

IstraživanjeSPROVEDENA STUDIJAPrva studija ove vrste sprovedena je tako što su naučnici naneli različite antioksidanse na kožu koju su izložili dozi UVA koju bi ljudi dobili tokom letnjeg dana provedenog na suncu. Koristeći polimeraznu lančanu reakciju, istraživači su umnožili molekul DNK i zahvaljujući tome mogli su da odrede izazvanu štetu. Tom metodom otkriveno je da jedinjenje tiron pruža sto odsto zaštite od oštećivanja mitohondrijalnog DNK.