OVO JE NAJVEĆA TAJNA SEVERNE KOREJE: Zbog ovog otac i deda Kim Džong Una nisu nikada leteli
Foto: Youtube

Severnokorejski Air Fore One

OVO JE NAJVEĆA TAJNA SEVERNE KOREJE: Zbog ovog otac i deda Kim Džong Una nisu nikada leteli

Planeta -
Kim Il Sung i Kim Džong Un 1982 ostali su u šoku kada je na njihove oči u vazduhu prilikom testiranja eksplodirao Iljušin 62 koji su kupili da postane novi predsednički avion. Eksploziju su povezali kao delo sabotaže i atentata zbog čega više nisu nikada imali povrenje u pilote

SEUL – Otkada je severeno korejski lider Kim Džong Un potvrdio da će prisustvovati 5. maja ove godine na proslavi 70 godina od pobede nad fašizmom i vojnoj paradi u Moskvi, ne prestaju nagađanja kako će mlađani lider Severene Koreje doputovati u Moskvu. Nagađanja su da će možda doći blindiranim vozom ili letelicom Il-62 koju azijski analitičari već nazivaju Aif Force UN, a uporedo s tim otkrivena je i najstrože čuvana tajna zašto Kimov otac i deda nisu nikada leteli avionom.

Analitičari kažu da je mlađani Kim (32) za razliku od svog oca i dede veliki zaljubljenik u avijaciju, što je potvrdila i državna severnokorejska televizija sa dokumentarnim filmom u kome se prikazuje Kim kako sedi u kopkitu lovca MiG -29 i kako sedi na mestu kopilota i upravlja letelicom. Ispod snimka je išla i izjava:

Foto: Printscreen Youtube
Foto: Printscreen Youtube

- Nekog dana ću i ja leteti plavim nebom moje domovine zajedno sa pilotima ratnog vazduhoplovstva” ,rekao je Kim i dodao da mora doživeti strah, koji sigurno osećaju komandni kadar, piloti i njihove porodice, kada lete sa tim letelicama.

Pažljivi posmatrači su primetili da u tri godine koliko je Kim na vlasti čak 38 puta obišao je vojne jedinice, od toga 21 poseta bila je ratnoj avijaciji. Neki tvrde da je njegovu strast prema vazduhoplovstvu probudila činjenica da je otac njegove supruge vojni pilot.

Znak velike promene je takođe i to da su se u Severnoj Koreji počele širiti glasine koje su opasne po život, da je gradnja drugog međunarodnog terminala na aerodromu Pjnogjang naređena zato jer tamo radi njegov tast koji je svoju pilotsku karijeru okačio o klin.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Takođe jedan od uzroka zašto će u Rusiju otputovati avionom, a ne vozom jeste i to da želi izbeći nagađanja koja su se vukla za njegovim ocem i dedom, da su uvek putovali sa velikim zalihama jastoga, votke, konjaka i filmova kako bi prekratili sedam dana putovanja od Pjongjanga preko Sibira do Moskve.

Južnokorejski naučnici nedavno su takođe utvrdili, zašto su se otac i deda mladog Kima plašili letenja pa su radije koristili voz kao prevozno sredstvo.

Naime priča počinje 1982 kada su Kim Il Sung i njegov sin Kim Džong Il na sopstvene oči videli kako se u vazduhu raspao avion Iljušin Il-62 koji je bio namenjen njima kao budući predsednički avion. Pomenuti incident se dogodio na aerodromu Sunan prilikom testiranja pet Il-62 koji su kupljeni tada od Sovjetskog saveza. Tragedija se dogodila u trenutku kada se avion po poletanju penjao u visnu, a zatim iznenada na oči oba lidera eksplodirao. U nesreći je umrlo 17 članova posade, a među njima je bio i lični pilot Kim Il Sunga. Ovaj incident podstakao je brojna nagađanja da je u pitanju bio mogući atentat ili sabotaža, ali svakako dovoljan dokaz da otac i sin tokom svoje vladavine nisu više nikada hteli sesti u avion.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Zapravo Kim Il Sung je 1986 prekršio to obećanje kada je na poziv Gorbačova otputovao u Moskvu. Zanimljivo je da tada je po njega došao sovjetski predsednički avion, jer se plašio da svoj život poveri severnokorejskim pilotima koji su od eksplozije iljušina došli na zao glas. Kim Džong Il za razliku od svog oca nikada nije seo u avion, već je na predsednička putovanja isključivo koristio blindirani voz.

Za razliku od oca i dedete koji su patili od trauma prilikom eksplozije aviona, Kim Džong Un se time nije opterećivao jer je na svoje školovanje u Švajcarsku mnogo putovao avionom, a sada namerava stvaranjem svog predsedničkog aviona stvortii simbol novog duhovnog i političkog otvaranja prema svetu. Neki tumače želju mladog lidera da pokaže kako njegova zemlja nije rupa na svetskoj mapi i da je on državnik kao i svaki drugi.

( Delo)

Severnokorejski Air Force OneIljušin Il-62 je u trenutku kada je poleteo 1963. i prvi put dignuo u vazduh bio najveći komercijalni avion na svetu sa 200 sedišta. Ova letelica je za Kima specijalno preuređena u luksuzni salon sa sedištima od bele kože, radim stolom od masivnog drveta, telefonom sa komunikacijama sličnim kao što ih koristi američki predsednik. Od opreme letelica poseduje sve ono što je potrebno severno korejskom lideru da i dok je u vazduhu neometano obavlja državničke poslove.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track