EKSPERIMENT SA BLIZANCIMA U SVEMIRU: NASA došla do neverovatnog otkrića o dužini ljudskog života!
Foto: AP

Potpuno neočekivano

Eksperiment NASA s blizancima sproveden od marta 2015. do marta 2016. godine navodno je pokazao kako svemirska putovanja mogu da produže ljudski život.

Skot Keli je godinu dana proveo na Međunarodnoj svemirskoj stanici, a njegov brat blizanac Mark je ostao na zemlji. I jedan i drugi su podvrgnuti medicinskim pregledima, a zatim su napravljena poređenja bioloških parametara.

Motiv za izvođenje prvog eksperimenta te vrste bila je želja da se odgovori na pitanje kako dugoročne misije u svemiru utiču na zdravlje astronauta, a sve to imajući u vidu planirane letove na Mars.

Prethodne misije su već pokazale da boravak u svemiru utiče na astronaute na različite načine: kosti i mišići slabe, sadržaj soli u organizmu se menja, imunološki sistem takođe slabi.

Međutim, naučnici su želeli da saznaju da li duži boravak u svemiru može da izazove promene u genetskom materijalu, odnosno promene koje bi mogle negativno da utiču na zdravlje.

Oni su pokazatelj procesa starenja i na osnovu njih se približno može odrediti starost određene osobe. Telomeri se troše i jednoga dana deoba ćelija više nije moguća.

FOTO: Reuter

Po povratku iz svemira Skot Keli je imao duže telomere nego njegov brat Mark. Međutim, naučnici su se suočili sa još jednim iznenađenjem: takvo stanje nije dugo potrajalo.

Ubrzo posle povratka na Zemlju, Skotovi telomeri su se izjednačili s bratovljevim. Naučnici nemaju objašnjenje ni za njihovo produžavanje u svemiru, ni za skraćivanje na Zemlji.

Nova studija, koja će biti završena najranije 2018, trebalo bi da objasni ovakav efekat.

(Welt.de)