(VIDEO) REVOLUCIONARNO OTKRIĆE NASA: Pronašli solarni sistem sa 8 planeta sličan našem!
Foto: Printscreen Youtube

možda nije jedini

NASA je objavila da je otkrila solarni sistem sa jednakim brojem planeta kao što je i u sunčevom sistemu.

NASA je pomoću Keplerovog teleskopa ranije otkrila sedam planeta koje kruže oko zvezde Kepler-90, koja izgleda kao naše sunce. Međutim, naučnici su danas objavili da su otkrili i osmu planetu u sistemu pomoću Guglove tehnologije veštačke inteligencije.

Osma planeta otkrivena je pomoću kompjutera koji je obrađivao podatke iz Keplerovog svemirskog teleskopa i tražio signale koji bi mogli da dolaze sa planeta. Ovo otkriće ukazuje da se i među ranije sakupljenim podacima mogu naći informacije o solarnim sistemima koji još nisu otkriveni. Kepler je skupljao podatke četiri godine i pritom pregledao 150.000 zvezda, navode naučnici.

Planete u otkrivenom solarnom sistemu su mnogo bliže jedan drugoj nego planete u našem sistemu, ali je on vrlo stabilan.

"Sistem zvezde Kepler-90 je poput mini verzije našeg solarnog sistema. Male planete su unutra, a velike spolja, ali sve su zgurane mnogo bliže jedna drugoj", izjavio je NASA-in astronom Endrju Vanderburg. Dodao je da ovo "gotovo sigurno nije poslednji otkriveni sistem sa osam planeta".

Sistem Kepler-90 nije dobar kandidat za pronalaženje života, ali novo otkriće navodi na pretpostavku da bi naučnici mogli da pronađu mnogo više planeta nego što su do sada očekivali, pomoću nove kompjutorske analize ranije skupljenih podataka.

Kurir.rs/index.hr