SUNCE LAGANO UMIRE I ZEMLJA JE SVE DALJE OD NJEGA: Evo kad će izvor života potpuno usahnuti i gde ćemo biti

gubi snagu privlačenja

Ni Sunce nije večito, i ono polako slabi i posustaje, a poput starijih ljudi koji nemaju više snagu kao kad su bili mlađi, i ono se muči da privuče Zemlju.

Tokom starenja naše glavne zvezde, masa Sunca opada zbog odbacivanja spoljnih slojeva, sa njom opada i gravitacija kojom privlači planete, uključujući i Zemlju.

U novoj studiji nedeavno objavljenoj, naučnici su izračunali brzinu kojom se Zemlja udaljava od Sunca, i na našu sreću, ona je mala.

Vođa studije Antonio Đenova rekao je da se Zemljina orbita širi 1.5 centimetara svake godine. Zapravo, naša planeta je udaljena 150 miliona kilometara od Sunca, tako da možemo da izdržimo ovih 10-ak milimetara godišnje, dodaje on.

Kako je objasnio, Sunce gubi masu dok se čestice raspršuju u vidu solarnog vetra, a rezultat tog aje pomeranje orbita planeta.

I dok sunce lagano umire i preti da za 5 milijardi postane ogromni crveni džin koji guta planete, Zemlj aće biti 241 milion kilometara dalje od Sunca.

Đenova dodaje i da što je planeta dalja od Sunca, brže će se i udaljavati.

"Saturn koji je 10 puta dalji od Sunca nego Zemlja, pomera se 14 centimetara godišnje" objašnjava on.

Kako je dodao, odličan primer za to je Merkur koji je dobar i kao planeta za testiranje, jer je veoma osetljiv na gravitaciju i Sunčevu aktivnost.

Kurir.rs / Metro.co.uk

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Spektakularna šetnja svemirom! Astronaut NASA ledbi, a Zemlja mu kao na dlanu!