GDE SADA ZAVRŠAVA NAFTA IZ VENECUELE?! Amerikanci uveli stroge sankcije, ali to NIJE NAJVEĆI problem! EVO KO KUPUJE!
Foto: EPA

BOGATI

GDE SADA ZAVRŠAVA NAFTA IZ VENECUELE?! Amerikanci uveli stroge sankcije, ali to NIJE NAJVEĆI problem! EVO KO KUPUJE!

Planeta -

Sjedinjene Države uvele su stroge sankcije venecuelanskoj naftnoj industriji kako bi izvršile pritisak na predsednika Nikolasa Madura da podnese ostavku.

Nafta dominira ekonomijom Venecuele, što čini gotovo sav prihod od izvoza.

Najveći kupci bili su SAD, zatim Indija i Kina.

Međutim, tokom protekle decenije, proizvodnja nafte je propala i zemlja je u dubokoj ekonomskoj krizi.

Kakav efekat imaju sankcije i ko sada kupuje naftu?

Sankcije blokiraju američke kompanije koje posluju sa državnom naftnom kompanijom Venecuele, PDVSA, i zamrzavaju imovinu kompanije u Sjedinjenim Državama.

Ove mere ne isključuju uvoz u celosti, ali zahtevaju da se plaćanja vrše preko računa kojima venecuelska državna naftna kompanija ne može pristupiti.

Sankcije su takođe uticale na pristup hemikalijama potrebnim za preradu nafte.

Teška sirova nafta u Venecueli je skoro čvrsta kada izađe iz zemlje, tako da ne može da teče kroz cevovode.

Potrebne su hemikalije, razređivači da se pretvori u lakšu supstancu koja se na kraju može izvesti.

Venecuela ih mora uvoziti, a poslednjih godina dolazili su iz SAD, kaže Šenon Onil viši asistent za studije Latinske Amerike pri Veću za spoljne odnose.

Ruska kompanija Rosneft navodno pomaže da se popuni ovaj poseban jaz.

Gde ide nafta iz Venecuele?

Trenutno ispred venecuelanske obale su tankeri koji drže 10 miliona barela nafte, kaže iz organizacije Kpler, koji prati robu.

Oni su prvobitno bili namenjeni Sjedinjenim Državama, ali su bili nasukani kao rezultat sankcija.

Venecuelanska vlada traži nove kupce za svoju naftu i kaže da želi da duplira pošiljke u Indiju.

Međutim, iako je nedavno došlo do povećanja izvoza u Indiju, on nije značajan, kaže Samah Ahmed, analitičar sirove nafte u Kpleru.

Izvoz u Kinu takođe nije ohrabrujući i ustvari opada u skladu sa opštim padom ukupne proizvodnje u Venecueli.

Prodaja više nafte na tržištima u Aziji povećala bi troškove transporta, jer luke u Venecueli nisu dobro opremljene za punjenje tankera za velike udaljenosti.

foto: Profimedia

Izvoz u Indiju može biti jako diskontovan "zbog problema sa kvalitetom i konkurencije sa bliskoistočnim razredima", kaže Paola Rodrigez-Masiu, analitičarka Ristad Enerdži.

Ali, svakako postoji potražnja za teškom sirovom naftom kakva se nalazi u Venecueli.

Postoji globalna nestašica zbog sankcija za iransku naftu, dok su niži nivoi proizvodnje u Kanadi, Meksiku i zemljama članicama OPEC-a takođe imali uticaj.

Američki uvoznici će morati da pronađu nove dobavljače teške sirove nafte, koje koristi za proizvodnju dizel goriva i mlaznog goriva.

"Venecuelanska kriza učinila je tešku naftu skupljom za SAD", kaže Rodrigez-Masiu.

Ali to neće pomoći Venecueli, koja traži nova tržišta za naftu u vreme produbljivanja ekonomske i političke krize.

Kurir.rs/ BBC

Foto: EPA

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track