Najnovije vesti

INDIJSKI TINEJDŽER (16) SE UBIO ZBOG POLOMLJENOG MOBILNOG: Preko njega je pratio onlajn nastavu sa braćom i sestrama! (VIDEO)
Foto: Profimedia

tuga

INDIJSKI TINEJDŽER (16) SE UBIO ZBOG POLOMLJENOG MOBILNOG: Preko njega je pratio onlajn nastavu sa braćom i sestrama! (VIDEO)

Planeta

Tinejdžer u Indiji se ubio nakon što je razbio ekran na svom mobilnom telefonu.

Rohit Varak, šesnaestogodišnjak koji živi u zapadnoj državi Goa, koristio je jedini pametni telefon koji deli njegova šestočlana porodica da bi pohađao onlajn časove. Ranije ovog meseca razbio je ekran.

„Popravka telefona koštalo bi oko 35 evra“, rekla je Rohitova 18-godišnja sestra Neha Varak za Independent. „Moj otac nema toliko novca", dodala je.

Rohitova priča je daleko od izolovanog incidenta u Indiji, gde su mediji izvestili o nekoliko samoubistava visokog profila koja se odnose na zelenu digitalnu podelu u zemlji koja je krajem marta ušla u strogu blokadu. Mnoge škole se još nisu otvorile, o čemu se odlučuje od države do države.

Porodica Varak živi samo od plate Rohitovog oca, koji radi kao vozač privatnog autobusa - usluge javnog prevoza bile su među najteže pogođenim industrijama tokom karantina.

Rohitovi roditelji bili su previše uznemireni da bi razgovarali s medijima, ali njegov stric Bago Varak objasnio je da je porodični prihod veoma nizak zbog pandemije.

„Postepenim ublažavanjem zaključavanja sada zarađujemo oko 5,5 evra [dnevno], ali to nije dovoljno za pokrivanje dnevnih troškova porodice“, rekao je Varak.

Gubitak pametnog telefona - policija ga je uzela kao dokaz - sada šteti i obrazovanju ostalih članova porodice.

A šira finansijska ograničenja za porodicu znače da će gospođa Varak možda biti primorana da napusti fakultet za negu, gde je primljena na trogodišnji kurs koji košta 5.500 evra . „Želim da budem profesionalna medicinska sestra, ali kako ću to da priuštim bez ikakve stipendije ili spoljne podrške?“

U intervjuu za Independent, vodeći stručnjak za školske sisteme u Indiji rekao je da kriza Covid-19 „izgleda kao da će ostaviti mnogo trajnih ožiljaka“ na deci u zemlji.

„Pandemija je ozbiljno ojačala postojeće nejednakosti u školskom sistemu koji je za početak bio vrlo nejednak i krhak“, rekao je profesor Ankur Sarin, koji predaje grupe javnog sistema na Indijskom institutu za menadžment u Ahmedabadu (IIM-A).

Ranije neobjavljeno istraživanje koje su sproveli IIM-A i Unicef pokazalo je da 98 procenata domaćinstava u gradu Ahmedabadu kod kuće nije imalo pristup prenosnom računaru ili Vi-Fi mreži.

Istraživanje, sprovedeno u periodu od jula do septembra, pokazalo je da 20 odsto domaćinstava nema pametni telefon - a među onima koji su imali gotovo trećini je nedostajao pristup 4G vezi.

Studija daje priče roditelja koji su rekli da su se termini nastave njihove različito starosne dece sukobili, što znači da su deca zbog toga često morala da propuste školovanje na mreži. Druge porodice su opisale kako su njihova deca morala da rade u kasne sate, često noću, kad bi se roditelji vratili kući sa posla sa jedinim dostupnim pametnim telefonom.

Istraživanje je pokazalo da ukupno, gotovo 30 procenata dece iz uzorka nije prošlo nijednu formalnu nastavu ili aktivnosti od početka zaključavanja u Indiji 25. marta.

Kurir.rs/Independent

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...