OTKRIVENA UDALJENA GALAKSIJA U SVEMIRU KOJA SE GASI: Gubi snagu neverovatnom brzinom i "gorivo" uz pomoć kojeg proizvodi zvezde

evropska južna opservatorija

Astronomi i naučnici iz Evropske južne opservatorije otkrili su kako jedna od udaljenih galaksija u svemiru počinje da se gasi, što može da bude značajno otkriće u razumevanju svemira i života galaksija.

Kako su naveli iz Evropske južne opservatorije (ESO), galaksije umiru kada prestanu da formiraju zvezde. Galaksija koju su otkrili gubila je neverovatnom brzinom svoju snagu i "gorivo" uz pomoć kojeg proizvodi zvezde.

U ESO veruju da je gašenje galaksije prouzrokovano sudarom s drugom. Prema njihovim navodima, nova galaksija koja se formirala sudarom poznata je pod imenom ID2299.

A galaxy caught dying? ALMA Observatory sees distant colliding galaxy losing the ability to form stars. Galaxies die...

Posted by ESO Astronomy on Monday, 11 January 2021

"Ovo je prvi put da smo u dalekom svemiru primetili tipičnu masivnu galaksiju koja stvara zvezde i koja će umreti zbog masovnog izbacivanja gasa", kaže Anagracija Puglisi, vodeći istraživač nove studije s Univerziteta Darem.

Izbacivanje gasa događa se velikom brzinom, a budući da i galaksija vrlo brzo stvara zvezde, više stotina puta brže od našeg Mlečnog puta, preostali gas će se brzo potrošiti.

"Bila sam oduševljena otkrićem tako izuzetne galaksije. Takođe, bila sam uverena da postoje određeni procesi koji mogu da nas nauče kako funkcionišu udaljene galaksije i kako zapravo teče njihova evolucija" rekla je Anagracija Puglisi, preneo je Kliks.

S obzirom na to da je galaksija, koja je otkrivena putem ALMA sistema, udaljena devet milijardi svetlosnih godina, astronomi su zapravo zabeležili događaj koji se, kako navode, dogodio u mladoj fazi svemira, kada je on bio star "samo" 4,5 milijardi godina.

Kurir.rs/Sputnjik