ISTRAŽIVANJE CRVENE PLANETE: Kineski rover Džurong snimio nove fotografije kamenja, pejzaža i tragova guma na Marsu FOTO
Foto: HANDOUT / AFP / Profimedia

sleteo 15. maja

Kineska nacionalna svemirska uprava objavila je u petak pet novih fotografija Marsa koje je snimio njen rover Džurong, uključujući kamenje na površini Marsa i tragove guma vozila.

Prva fotografija snimljena 26. juna prikazuje pejzaž Marsa sa detektorom površinskih komponenata i klimatskim detektorom rovera dok prelazi Utopiju, prostranu ravnicu na Crvenoj planeti.

Druga fotografija, snimljena 4. jula, takođe prikazuje površinu Marsa.

0620646782, Mars, rover Džurong
foto: HANDOUT / AFP / Profimedia

Na trećoj i četvrtoj fotografiji prikazane su stene na površini, kao i ono što izgleda kao tragovi guma koje je rover ostavio za sobom.

I konačno, peta fotografija u boji takođe prikazuje tragove guma, kao i solarne ploče i antenu rovera.

0620646784, Mars, rover Džurong
foto: HANDOUT / AFP / Profimedia

Džurong je 15. maja uspešno dotakao tlo prostrane ravnice Utopije.

Sa Zemlje je krenuo u julu 2020. godine, unutar kineske svemirske letelice Tianven-1, koja je u februaru ušla u Marsovu orbitu.

0620646788, Mars, rover Džurong
foto: HANDOUT / AFP / Profimedia

Nazvan po kineskom bogu vatre, Džurong je do sada proveo 58 dana na Marsu, prešavši više od 300 metara, prema kineskoj novinskoj službi CGTN.

0620646783, Mars, rover Džurong
foto: HANDOUT / AFP / Profimedia

Tokom svog boravka na Crvenoj planeti, Džurong je putovao na jug koristeći svoju navigacionu kameru za fotografisanje pejzaža Marsa.

0620646786, Mars, rover Džurong
foto: HANDOUT / AFP / Profimedia

Upotrebio je svoj radar za površinsko pretraživanje, meteorološki monitor i instrumente za otkrivanje magnetnog polja za izvođenje naučnih eksperimenata, dodao je CGTN.

Kurir.rs/Daily mail