OVOGODIŠNJI HIT: MALE I MEKANE IGRAČKE Zbog nedostatka tovarnih kontejnera, proizvođači su prinuđeni da se snalaze na razne načine
Foto: Natalya Danko / Alamy / Alamy / Profimedia

problemi u snabdevanju

OVOGODIŠNJI HIT: MALE I MEKANE IGRAČKE Zbog nedostatka tovarnih kontejnera, proizvođači su prinuđeni da se snalaze na razne načine

Planeta -

Džej Forman, izvršni direktor Bejzik Fana, kompanije koja proizvodi igračke, ovog leta se naumčio.

Sa približavanjem sezone praznika i potrošačkom pomamom, Forman je imao problema da bokira teretne kontejnere koji bi izgračke njegove kompanije poslali prodavcima u celom svetu. Ako bi i našao neki, cena je terala suze na oči.

Da je godina normalna, Bejzik Fan sa sedištem u Boka Ratonu, na Floridi, bi izvezao sve što su njihove mušterije naručile iz fabrika u Kini. "To je automatski proces", kaže Formen. Kompanija pošalje tovar i zaboravi na njega.

Ne i ove godine. Ne u godini kada su veliki transportni kontejneri postali nedostupan i skup način slanja robe do američkih luka i nazad. Cena bukiranja 12 metara dugog kontejnera od Šangaja do Los Anđelesa je prve nedelje avgusta bila 10.229 dolara, što je skok od neverovatnih 238 posto u odnogu na godinu dana ranije, pokazali su podaci konsultantske firme Drueri.

Zbog toga je Friman morao da odluči koje će se igračke slati preko okeana, prodavnicama za praznike. I tu odluku je morao da donese do septembra kako bi igračke stigle na vreme.

Našao je jednostavan odgovor za komplikovan problem: male, mekane igračke.

Oko 85 posto igračaka koje se prodaju u Sjedinjenim Državama (i ostatku sveta) su napravljene u Kini, podaci su Udruženja proizvođača igračaka.

Transportnih kontejnera nema, prostor na teretnim brodovima je ograničen a troškovi transporta su toliko visoki da su proizvošači igračaka prinuđeni da biraju koju će robu uopšte slati, a da im se isplati.

Jedno rešenje je odustajanje od velikih kontejnera i slanje više manjih kontejnera.

"Kompanije moraju maksimalno da iskoriste svaki kvadrat prostora u kontejneru", rekao je CNN Dejvid Garfild, iz konsultatnske firme Aliks Parnters.

Proizvođači igračaka sada su se izveštili u optimizaciji prostora i pakovanju igračaka tako da što više njih stane u što manji prostor. To znači, rekao je Garfild, da ograničavaju i broj aksesoara u kutiji kako bi ambalaža bila lakša.

Bejzik Fan može da spakuje Mašemse (Mash'ems), mekane, gnjecave, vodom ispunjene igračkice sa likovima Spajdermena, Diznijevih princeza ili Harija Potera, vredne 150.000 dolara u jedan kontejner, kao i 100.000 dolara vredne Kjutitos, male, plišane igračkice u obliku životinja koje su kao burito, spakovane u ćebence.

Stvar je vrlo jednostavna, treba proračunati koliko možete da zaradite sa kontejnerima koji se teško nabavljaju, rekao je Forman i dodao je da su kod manjih igračaka pakovanja veličine loptice za golf.

Sa druge strane, Bejzik Fan, može da nagura u kontejnere Tonka kamione u vrednosti od svega 40.000 dolara i 80.000 dolara vredne Ker berove. Zbog toga je transport ovih igračaka ograničen. "Radije ću prodati manje kamiona i ostati na istoj ceni kontejnera, jer ću te kamione prodati dogodine", rekao je on. I drugi proizvođači slično razmišljaju.

Jogibo (Yogibo) koji prodaje igračke, unutrašnju dekoraciju i posteljine, prioritet je stavio na male igračke poput gel loptica skvizibo i plišanih životinja Mejtsa. Čebad i jastuci su ove godine otpali jer zauzimaju mnogo mesta, rekao je izvršni direktor Ejal Levi.

U 12 metara dug kontejner može da se nagura 200.000 skviziba (vrednih 1,6 miliona dolara) i 15.000 Mejtsa vrednih 400.000 dolara. Samo 2500 ćebadi koliko može da stane u kontejner donosi profit od 200.000 dolara.

Kompanija sa sedištem u Nju Hempširu, svoje proizvode prodaje u svojim prodavnicama ali i preko Amazona i specijalizovanih prodavaca i odlučila se na "smanjivanje" ponude jer ne mogu da nađu kontejnere.

"Kada smo shvatili da će kontejneri kasniti, postavili smo nove prioritete, naročito jer nam je ponestajalo vremena", rekao je Levi.

Slično je uradila i kompanija VauVi (WowWee) koja je svoje igračkice Maj skviši litl dampling, koje proizvode zvukove kada ih dete stisne ili baci, i svoje virtuelne vilenjake, poslala Amazonu, Volmartu i Targetu da ih prodaju.

"Prioritet ove godine su nam mali predmeti", rekao je šef markretinga i operacija ove kompanije iz Hongkonga i objasnio da u jedan kontejner može da stane ovih igračkica u vrednosti od 800.000 dolara.

Zbog toga su odustali od interaktivnih noša koje su vrlo popularne na Zapadu ali koje su prevelike za pakovanje - u jedan kontejner staje ovih noša u vrednosti od 61.000 dolara.

I prodavci se pripremaju za drugačiju ponudu ove godine - manje igračke, slagalice, bojice, alatke za ručni rad, karte, društvene igre, to će biti "hitovi" ovogodišnjih praznika. Veće igračke i pakovanja moraće da sačekaju novu godinu.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track