ŽIVITE U BUDUĆNOSTI Zakerberg pokazao novi dizajn kompanije preseljene u metaverzum: Uveren sam da je ovo dobra investicija!
Foto: Facebook

metamejti

ŽIVITE U BUDUĆNOSTI Zakerberg pokazao novi dizajn kompanije preseljene u metaverzum: Uveren sam da je ovo dobra investicija!

Planeta -

"Brzo se krećite", "radite sjajne stvari“ i "živite u budućnosti“ neke su od novih internih vrednostiia Mete koje je predstavio Mark Zakerberg, dok se kompanija okreće ka virtuelnoj stvarnosti i "metaverzumu".

Izvršni direktor Mete predstavio je zaposlenima niz novih slogana i internih promena u kompaniji, koja se ranije zvala Fejsbuk.

Meta je sada "metaverzalna kompanija koja gradi budućnost društvenih veza“, a ne prvenstveno kompanija društvenih medija, poručio je Zakerberg. Kompanija će od sada svoje zaposlene zvati "metamejtima“, što je, kako je objasnio, referenca na pomorski žargon "brod, brodski kolega, ja“.

Nakon nedavne promene imena, Zakerberg je rekao da želi da ponovo kalibriše politike i vrednosti kompanije – koje nisu ažurirane od 2007. Takođe je ohrabrio radnike da se "fokusiraju na dugoročni uticaj“ – što je možda ustupak zabrinutim investitorima koji strahuju od posledica promena.

"Fokus na dugoročni uticaj naglašava dugoročno razmišljanje i podstiče nas da produžimo vremenski okvir za uticaj koji imamo, umesto da optimizujemo kratkoročne pobede“, naveo je Zakerberg i dodao da bi kompanija trebalo da se pozabavi "izazovima koji će biti najuticajniji, čak i ako se kompletni rezultati neće videti godinama".

Rebrendiranje Fejsbuka/Mete usledilo je nakon što je kompanija počela da se odvaja od društvenih mreža na kojima je decenijama zarađivala. Inženjeri na Instagramu i Fejsbuku su navodno pozvani da se prijave za poslove u odeljenjima metaverzuma i veštačke realnosti u kompaniji, a Meta je zaposlila hiljade novih radnika iz konkurentskih kompanija kao što je Epl.

Zaposleni nisu jedini koji su preplašeni promenama: čini se da su i investitori oprezni. Metine akcije su zabeležile istorijski pad, što je dovelo do toga da je kompanija izgubila više od 230 milijardi dolara tržišne vrednosti.

Ali izgleda da je Zakerberg ostao nepokolebljiv u svom uverenju da je metaverzum vredan poduhvat i već je uložio 10 milijardi dolara u projekat. Predstavljajući finansijske rezultate, on je poručio investitorima da je zadovoljan postignutim napretkom i da je uveren da je ovo "prava investicija na koju se treba fokusirati".

Meta nije promenila samo interna pravila već i eksterno brendiranje. U utorak je rečeno da je Fejsbuk rebrendira svoj njuz fid (News Feed) - jedan od svojih najpoznatijih proizvoda - promenivši ime u jednostavno "Feed" (Niz).

Takođe je objavljeno da je firma kupila Kustomer, platformu za upravljanje korisničkim uslugama.

Nalet rebrendiranja usledio je nakon što je Meta rešila jednu od svojih brojnih kontroverzi – deceniju staru grupnu tužbu zbog korišćenja "kolačića“ i praćenja ljudi na mreži čak i nakon što su se odjavili sa Fejsbuk platforme.

U okviru predloženog poravnanja, koje tek treba da odobri sudija, Meta je pristala da izbriše sve podatke koje je "pogrešno prikupila“ tokom tog perioda. Kompanija, koja je ostvarila profit od 39,37 milijardi dolara u 2021. godini, takođe će platiti 90 miliona dolara korisnicima koji su podneli tužbu, nakon što se odbiju advokatski honorari.

"Postizanje nagodbe u ovom slučaju, starom više od jedne decenije, u najboljem je interesu naše zajednice i naših akcionara i drago nam je što možemo da prevaziđemo ovo pitanje“, rekao je portparol Mete, Dru Pusateri.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track