"VATRA NA MOTORU BROJ 4"! POSLEDNJI MINUTI KATASTROFE: Pilot antonova poslao poruku grčkoj kontroli, ali napravio KOBNU GREŠKU
Foto: EPA/ACHILLEAS CHIRAS

frama

"VATRA NA MOTORU BROJ 4"! POSLEDNJI MINUTI KATASTROFE: Pilot antonova poslao poruku grčkoj kontroli, ali napravio KOBNU GREŠKU

Planeta -

O mogućim uzrocima pada Antonova u Kavali, za SKAI je govorio Faedon Karaiosifidis, aeronautički inženjer, specijalista za vazdušne nesreće i urednik časopisa „Let i svemir“.

Verovatno problem sa motorom koji u početku nije posebno zabrinjavao posadu, ili barem nije doveo do trenutne odluke o sletanju, brzo se razvio do tačke u kojoj je posada bila izvan mogućnosti da se nosi sa tim.

Najverovatnije je razvoj požara u jednom od dva motora bio brz, ocenio je on, objašnjavajući da u letelici postoji sistem za gašenje požara, ali „ nemojmo da zamišljamo avion kao vatrogasnu službu “ jer obično postoje dve boce po motoru koji su u suštini dva velika aparata za gašenje požara i ako ponestane više nema načina da se ugasi požar.

„ Požar je najgora stvar koja se može desiti avionu “, naglasio je on.

Hitno sletanje

Karaiosifidis je sumirao istoriju fatalnog leta i postojeće informacije koje znamo, ističući da je Antonov , koji je leteo unutar grčkog vazdušnog prostora - gde je Grčka sada odgovorna za kontrolu letelice - prvobitno obavestio da će se vratiti, zbog problema koji se pojavio, na mestu poletanja, a zatim je, nakon što je očigledno eskalirala šteta, poslao signal za pomoć tražeći prinudno sletanje u Kavalu.

Kada bukne vatra u bilo kom delu letelice, preporučljivo je najhitnije sletanje na najbliži aerodrom. Oklevanje pilota da odmah zatraži pomoć možda je bilo kobno u ovom slučaju.

Grčka, Kavala, avion, olupina
foto: AP/Giannis Papanikos, EPA/ACHILLEAS CHIRAS

„ To se objašnjava na sledeći način: Sa takvim teretom ne želite da sletite u treću zemlju “, navodi on posebno objašnjavajući u suštini da prema međunarodnim propisima sletanje aviona sa opasnim teretom podrazumeva primenu posebnog protokola. sa čekovima i potencijalno ovo može čak i privremeno iz formalnih razloga biti zaplenjeno dok se ne potvrdi da nije protivzakonito.

Fatalni Antonov, koji sada ide ka Kavali, spušta se sa 21.000, koliko je bila visina leta sa kojom je došao iz Srbije, na 15.000 stopa i za tri do četiri minuta naglo gubi visinu.

Vatra na motoru

Antonov je u vazdušni prostor Grčke ušao u 22:09 po lokalnom vremenu. Pilot je u 22:37 obavestio Centar za kontrolu područja Atina-Makedonija (KEPATHM) da zbog problema (operativnih razloga) neće nastaviti ka konačnom odredištu i da će se vratiti na polazni aerodrom. U 22:42, leteći istočno od Halkidikija, pilot je obavestio kontrolore letenja na prilasku Solunu da ima problem sa motorom broj četiri navodeći: "Opasnost, vatra u motoru četiri".

Avion, Grčka, Srbija, Nesreća
foto: Printscreen

Prema rečima Karaiosifidisa, ovo nije pokušaj sletanja aviona, već eskalacija štete koja je verovatno nastala ili zbog širenja požara ili zbog gubitka struje u dodatnom motoru.

„ Izgubi 13,5 hiljada stopa, odnosno oko 4 kilometra, usled čega završava “, ističe on i dodaje da, kao što je prikazano na snimcima koje smo videli, ne pada sa neba kao kamen, kao što smo mi video da se dešava sa drugim avionima, ali klizi.

avion, olupina
foto: Printscreen/Twitter

„ On se kreće na zemlji oko 250-300 metara “, preciznije pojašnjava on, napominjući da je u ovoj fazi Antonov već počeo da se raspada i da su verovatno iz tog razloga tela pronađena i van vatrene tačke.

1 / 5 Foto: Printskrin Tviter

Od tada, sa padom trupa dolazi do eksplozije goriva i municije.

„Naročito je razbacana municija“, primećuje on.

Vredi napomenuti da, prema rečima Karaiosifidisa, ova vrsta aviona može da sleće sa dva motora, ali je teško održati visinu dok plovi do aerodroma gde pokušava da izvrši prinudno sletanje jer nosi veliki teret.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track