GORBAČOV JE PRE SKORO 30 GODINA SNIMIO REKLAMU ZA RESTORAN BRZE HRANE: U Rusiji nikada nije prikazana, evo i zašto (VIDEO)
Foto: Printscreen Twitter/Tom Darbyshire

sakupljao novac za svoju fondaciju

GORBAČOV JE PRE SKORO 30 GODINA SNIMIO REKLAMU ZA RESTORAN BRZE HRANE: U Rusiji nikada nije prikazana, evo i zašto (VIDEO)

Planeta -

Godinu dana nakon što je njegova neuspela kandidatura za ruskog predsednika posmatrana kao nacionalna šala, 1997. godine, Mihail Gorbačov je pribegao snimanju TV reklame za pozbati lanac restorana "Pica hat" da bi sakupio novac za svoju dobrotvornu fondaciju.

Za čoveka koji je nekoliko sati nakon smrti opisan kao najznačajnija ličnost u drugoj polovini 20. veka, njegovo pojavljivanje u TV reklami bilo je više od obične zarade novca, smatra Sandej morning heralds.

Kampanja za "Pica hat"

Reklama je prikazivala nekadašnjeg lidera Sovjetskog Saveza kako sedi u moskovskom restoranu velikog američkog lanca "Pica hat" sa svojom unukom kako bi uživao u jednoj od najvećih ikona kapitalizma - američkoj brzoj hrani.

Za obližnjim stolom, druga grupa je raspravljala o nasleđu bivšeg lidera. Stariji muškarac ga krivi za rusku "ekonomsku konfuziju", "političku nestabilnost" i "potpuni haos", dok mlađi ne misli tako, rekavši da im je Gorbačov dao "priliku", "nadu" i "slobodu".

Njihovu raspravu prekida žena koja kaže da zbog njega Rusija ima ovaj lanac restorana, što je navelo goste da ustanu i pozdrave ga parčetom pice i da uzviknu "Živeo Gorbačov".

Gorbačov, koji zapravo nikada nije zagrizao picu u reklami, navodno je plaćen milion dolara za svoje pojavljivanje.

Reklama je emitovana na međunarodnom nivou, ali nikada nije prikazana u Rusiji, gde je u to vreme bio veoma nepopularan pošto je osvojio samo 1 odsto glasova na ruskim predsedničkim izborima 1996. godine.

U to vreme je rekao da mu je potreban novac za finansiranje svog istraživačkog instituta.

-U porcesu sam stvaranja biblioteke i arhive perestrojke, a ovaj projekat zahteva određena sredstva, rekao je tada Gorbačov.

-Perestrojka (restrukturiranje) je dala podsticaj Rusiji i celom svetu. Veoma je važno da sve što se dešavalo bude sačuvano u ova dva centra, dodao je.

On je takođe snimio reklamu i za luksuzni brend Luj Viton.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track