LIDERI EU NA UDARU KRITIKA: Propovedaju smanjenje emisije štetnih gasova, a putuju privatnim avionima koji teško zagađuju okolinu
Foto: EPA / Olivier Hoslet

nedosledno

LIDERI EU NA UDARU KRITIKA: Propovedaju smanjenje emisije štetnih gasova, a putuju privatnim avionima koji teško zagađuju okolinu

Planeta -

Najavljujući građanima ambiciozne pakete mera kojima žele da Evropu do 2030. godine učine klimatski neutralnom, čelnici Evropske unije ne libe se da za brojna poslovna putovanja koriste privatne avione, piše Jutarnji list.

Štaviše, prema putnim nalozima, koje je videla redakcija Politiko, predsednik Evropskog saveta Šarl Mišel koristio je privatni avion za čak 72 od ukupno 112 službenih putovanja. Ironija ne može biti veća ako se uzme u obzir da su među putovanjima na koja je šef Evropskog saveta išao privatnim avionom bili klimatski samiti u Egiptu i Glazgovu, gde je Mišel učesnicima istakao potrebu za „odlučnim i ambicioznim mere u borbi protiv klimatskih promena“.

„Klima nam drži pištolj na slepoočnici“, poručio je iz egipatskog letovališta Šarm el Šeik, gde je u novembru održan COP27. Učesnici su, za razliku od lidera Evropskog saveta, zbog prirode same konferencije, pobrinuli da putuju u Egipat na ekološki prihvatljiviji način komercijalnim letovima.

Ursula fon der Lejen
foto: EPA / Igor Kupljenik

Vredi napomenuti da mu se u privatnom avionu za Egipat pridružila i šefica Komisije Ursula fon der Lajen, koja zbog zauzetosti retko uspeva da koristi zelenija prevozna sredstva, kako je objasnio njen portparol Erik Mamer.

„Treba naglasiti da su Mišel i fon der Lajen putovali sa svojim timovima jednim avionom, zbog čega su pokušali da optimizuju putovanje i smanje karbonski otisak u datim okolnostima“, navodi se u obrazloženju.

Prema podacima nevladine organizacije Transport & Environment, privatni avion emituje dve tone ugljen-dioksida po satu leta, što znači da će za pet sati putovanja do egipatskog letovališta Šarm el Šeik dvojica lidera EU, prema konzervativnoj proceni, emitovao čak 20 tona CO2. Poređenja radi, prosečan Evropljanin emituje samo sedam tona ugljen-dioksida godišnje.

Međutim, upravo ovim Evropljanima Komisija najavljuje veoma rigorozne pakete mera kako bi ih motivisala da na svojim putovanjima što ređe koriste avion kao prevozno sredstvo, zbog čega se mora postaviti više nego očigledno pitanje – da li Evropski zvaničnici misle da za njih važe neka druga pravila igre?

(Kurir.rs/Jutarnji list)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track